تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۴۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنبری:
140 مدرسه چادری در خوزستان وجود دارد
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از برپایی دوباره مدرسه چادری شهید جهانگیر دانشیان لالی خبر داد و گفت: در این استان 140 مدرسه چادری فعالیت می کند.

حمید قنبری اظهار کرد: مدرسه چادری شهید جهانگیر دانشیان روستای (گچ کرسا) لالی که بر اثر باد و بارندگی شدید کج شده و پایه آن افتاده بود دوباره برپا شد.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 140 مدرسه چادری داریم که در حاضر با توجه به بحث اعتبارات همچنان برای برقراری مدارس نیاز به چادر هست که به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد از مدارس عشایری ما در کنار جاده های مواصلاتی است و هیچ محدودیت و مانعی برای حمل مصالح ساختمانی وجود ندارد. باید به صورت کلان برنامه ریزی شود تا دیگر مدرسه چادری نداشته باشیم.

قنبری ادامه داد: برای پنج درصد باقی مانده را نیز می توانیم از کانتینر استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: تعداد دانش آموزان عشایری 14 هزار نفر است که از این تعداد 9 هزار دانش آموز در پایه اول مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخاری های مورد استفاده در مدارس عشایری خوزستان استاندارد هستند و طبق اعلام وزارت از بخاری نفتی استفاده نمی کنند. سعی بر این داریم به مدارس چادری نیز یک نوع بخاری استاندارد بدهیم. در حقیقت نحوه استفاده از بخاری مدارس را از اداره کل نوسازی استعلام کردیم و آن ها فقط یک نوع بخاری را غیر استاندارد اعلام کرده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار