تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۷۴۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر خبر داد:
حذف هزینه بیمه برای اربعین حسینی
امام جمعه خرمشهر از حذف هزینه بیمه و هلال احمر و منطقه آزاد برای اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی امروز به حضور پرشور زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی طی سال‌های گذشته اشاره کرد و برخی مشکلات ایجاد شده در نقطه صفر مرزی طی سال گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: امسال به اربعین نگاه ویژه‌ای شده و مقام معظم رهبری ستاد ویژه‌ای به این مناسبت تشکیل داده است.

وی با تاکید بر لزوم تهیه ویزا از دفاتر حج و زیارت در اربعین حسینی از حذف سایر هزینه‌ها خبر داد و گفت: تمهیداتی اتخاذ شده که امسال در نقطه صفر مرزی شاهد بیش از 10 اتوبوس نبوده همچنین برنامه‌ریزی شده که حق بیمه و هلال احمر نیز از زائران دریافت نشود و منطقه آزاد نیز پذیرفته که وجهی از زائران دریافت نکند.

امام جمعه خرمشهر از فراهم‌سازی شرایط استقرار زائران در مرز ایران و خاک عراق خبر داد و عنوان کرد: در این راستا با طرف عراقی رایزنی داشته و هفته آینده نیز مذاکرات تکمیلی را در ستاد اربعین با سفیر عراق خواهیم داشت.

موسوی از پذیرش کشور عراق برای فراهم‌سازی شرایطی برای توسعه کریدور و سایبان در خاک عراق در مرحله اول مذاکرات با این کشور خبر داد و خواستار حضور پرشور هیئت‌ها در ایام اربعین برای پذیرایی از زائران شد.

وی افزود: امسال بنا شده است که در نقطه صفر مرزی هیچ هیئتی مستقر نشود و پذیرش نظم در خدمت‌رسانی به زائران از الزامات است.

*حمایت از سرمایه‌گذاران

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: دفتر امام جمعه با همه توان در کنار سرمایه‌گذارانی است که حاضر شده‌اند سرمایه خویش را برای رونق شهر و کشور هزینه کنند و از مشکل تراشی در مسیر انجام این امر ممانعت می‌کند.

موسوی در پایان با بیان اینکه ما تنها با مراکزی مخالفیم که در آنها فساد انجام شود، این نکته را متذکر شد: خواهان رونق بازار و تجارت در شهر هستیم و از مسئولان نیز خواستاریم زمینه را برای رونق بازار فراهم کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار