تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۴۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل آبفا روستايي خوزستان:
حل مشكل پرداخت حقوق معوق كاركنان آبفای روستایی در اولویت است
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان با اشاره به اين‌كه در سه ماه اخير كل كاركنان ادارات استان حقوق خود را دريافت نكرده‌اند، گفت: در حال حاضر اولويت كاري شرکت حل مشكل حقوق معوق كاركنان و پرسنل است.

درويش‌علي كريمي اظهاركرد:‌ كل پرسنل و نیروهای شرکت1850 نفر است كه همه آن‌ها اعم از قراردادي، طرحي، پيماني، اجرايي، ستادي و رسمي در سه‌ماه اخير حقوق خود را دريافت نكرده‌اند.

وي افزود: پرسنل شرکت با وجود اين مشكل با تمام توان، فعاليت كاري خود را انجام مي‌دهند و ما نیز در مقابل باید به فکر حل مشكل معيشتي كاركنان باشیم. اين موضوع در چند ماهه اخیر از طريق ارگان‌ها و اشخاص مختلفي پيگيري شده و تلاش می‌کنیم اين مشکل را حل كنیم.

كريمي تصريح‌كرد:‌ ‌از مسوولان استانداري، وزارت كشور و شركت آبفا كشور درخواست كمك داريم تا اين مشكل حل شود. اگر چه قول‌هايي داده شده اما انتظار ما تحقق اين قول‌ها است.

مدير‌عامل شركت آبفاي روستايي خوزستان اظهاركرد: اعتبارات امسال شرکت معادل 25 تا 30 درصد اعتبارات تخصيص یافته سال‌هاي 90 و 91 است که به يك‌سوم كاهش يافته است.

وي گفت: در کل حقوق پرسنل از منابع داخلي شركت تامين مي‌شود اما معمولا دولت هر سالاعتبار كمكی با عنوان اعتبارات كمك‌زیان به ما مي‌داد که امسال اين اعتبار كاهش يافته، در حالی که حيات‌ مالي شركت‌هاي آبفاي روستايي به همين اعتبارات كمك‌زیان وابسته است.

کریمي افزود: اعتبارات كمك‌زيان شركت آبفای روستایی استان هر ساله بين 10 تا 15 ميليارد تومان بود كه در تاكنون حدود 50 درصد آن تخصيص يافته است. اگر اين اعتبار به‌صورت كامل تخصيص يابد تا حدي مي‌توان مشكل حقوق كاركنان را حل كرد.

وي در ادامه به جذب نيروي انساني در شركت آبفاي روستايي استان اشاره و خاطرنشان‌كرد:در اين آزمون 21 نيرو به شركت آبفاي استان اضافه مي‌شود و در صورت نهايي شدن، اين نيروها به تناسب نياز در شهرستان‌ها تقسيم‌بندي مي‌شوند.

مدير‌عامل شركت آبفاي روستايي خوزستان بيان‌كرد:‌ در هر صورت ما به نيروهاي كيفي و فني كه متخصص باشند به شدت نيازمند هستيم ولي فعلا در آزمون پیش رو 21 نفر انتخاب مي‌شود. درصدد هستيم نيازمندي خود را به نيروي انساني بررسي و مشخص كنيم تا براساس آن برنامه‌ريزي كرد.

وي گفت: كل اعتبارات امسال شركت حدود 30 تا 36 ميليارد تومان است كه تاكنون مبلغ جزئي از آن تخصيص يافته اما انتظار داريم كل اعتبار پرداخت شود تا بتوانيم پروژه‌ها را به سروسامان برسانيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار