تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۴۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت یک‌هزار و 300 تن میگو در چوئبده
سید رحیم مغینمی مدیرکل شیلات استان خوزستان اعلام کرد که با پایان فصل برداشت میگو که اخیرا به اتمام رسید بیش ازیکهزارو 300 تن میگو از گونه مرغوب وانامی از سایت پرورش میگو چویبده آبادان برداشت شد.

وی افزود: سایت چویبده آبادان امسال رکود متوسط برداشت میگو در هرهکتار درسطح کشور را از آن خود کرد .

به گفته وی  متوسط برداشت میگو در هرهکتار در سطح کشور 3 تن می‌باشد که در سایت چویبده آبادان 7./3 تن برداشت شده است .

گفتنی است سایت پرورش میگو چویبده آبادان دارای دو هزارو 900 هکتار مساحت است که از این میزان یکهزارو500 مترمربع برای پرورش میگو اختصاص یافته است که هم اکنون 385 هکتار آن  زیرپرورش میگو رفته که امسال از این میزان یکهزارو300 تن میگو برداشت شده است .

مغینمی دلایل موفقیت سایت پرورش میگو چویبده آبادان را کار هماهنگ سازمان دامپزشکی , مرکز تحقیقات شیلات و همکاری تشکل های تولیدی و صادراتی میگو همچنین استفاده از روش های نوین و مکانیزه , اصلاح مدیریت و فناوری , اعمال مدیریت تغذیه و غیره عنوان کرد و افزود: مجموعه این عوامل سبب شد تا خوزستان امسال در زمینه میگو , تولید موفق و باسلامتی داشته باشد.

وی افزود: درطی سه سال گذشته هیچگونه بیماری در سایت میگو خوزستان گزارش نشده است  . تولیدات عاری از بیماری لکه سفید بوده است که این موفقیت مرهون کار هماهنگ و دلسوزانه عوامل دست اندکار استان می باشد.

 مدیرکل شیلات خوزستان افزود: امیدواریم باکمک بانک های عامل و تامین اعتبار مورد نیاز , باقیمانده اراضی  فاز نخست سایت پرورش میگو چویبده آبادان ( 115 هکتار) به زیرکشت و پرورش میگو برود.

 مغینمی توسعه صنعت شیلات به ویژه میگو و نیز پرورش خاویار درخوزستان را فرصت مهمی برای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت :  زنجیره تولید , تکثیر و توزیع  صنعت  میگو درخوزستان کامل است . 4 مرکز تکثیر میگو با 7 مرکز عمل آوری و فراوری میگو درخوزستان درمناطق چویبده , آبادان و خرمشهر فعال هستند . توسعه این صنعت می تواند کسب و کار منطقه را رونق و سطح اشتغالزایی را افزایش دهد . همچنین درارتقا سطح امنیت نقاط مرزی استان مفید است .

وی افزود: صنعت میگو می تواند تحول مثبتی در اقتصاد منطقه ایجاد کند. این صنعت قادرخواهد به عنوان یک غذای سالم جایگزین غذاهای غیرمفید خانواده ها شود که توجیه اقتصادی خویی نیز بهمراه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار