تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۷۴۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام بلك:
ميزباني خوزستان از اجلاس سراسري نماز افتخاري براي استان است
مديركل تبيلغات اسلامي خوزستان از ميزباني بيست و سومين اجلاس سراسري نماز توسط خوزستان به عنوان افتخاري براي این استان نام برد.

حجت الاسلام محمد حسين بلك اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن ظرفيت بالاي فرهنگي، امسال داراي افتخاراتي بود كه از جمله آنها مي توان به برگزاري اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني اشاره كرد.

وي افزود: در همين راستا و در ادامه اين افتخارات، استان خوزستان در اوايل دي ماه سال جاري افتخار ميزباني بيست و سومين اجلاس سراسري نماز را بر عهده دارد.

مديركل تبيلغات اسلامي خوزستان اظهار كرد: اين اجلاس به منظور توسعه و اشاعه هر چه بيشتر فرهنگ نماز و انجام فعاليت هاي پژوهشي، يافتن راهكارهاي به روز و مناسب براي امر توسعه و فراگيري هر چه بيشتر امر نماز به عنوان عالي ترين آموزه ديني ما مطرح است.

حجت الاسلام بلك عنوان كرد: حضور شخصيت هاي ارزشمند در استان خوزستان و تبيين مطالب، همچنين استفاده از مقالات پژوهشي محققان و پژوهشگران به بار محتوايي و معنوي اين اجلاس اضافه مي كند.

وي ادامه داد: برگزاري اين اجلاس در استان خوزستان با جلسه اي كه استاندار خوزستان و هيئت همراه وي در مركز كشور داشتند، مطرح شد و متعاقبا در جلسه اي كه با حضور حجت الاسلام و المسلمين قرائتي، نماينده ولي فقيه در استان، استاندار خوزستان و مديران دستگاه هاي فرهنگي استان برگزار شد برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته و مي توان از آمادگي استان براي اجراي اين اجلاس خبر داد.

مديركل تبيلغات اسلامي خوزستان بيان كرد: مكان برگزاري، تمهيدات مقدماتي و حين اجراي اجلاس و همچنين فعاليت هاي قبل و بعد اجرا در سطح استان با مديريت معاون منابع انسانی استانداري خوزستان با نظم خاصي در حال ساماندهي و پيگيري است.

حجت الاسلام بلك تصريح كرد: توجه خاص به نمازخانه ها و مساجد و در نظر گرفتن تمهيداتي براي ارتقای سطح كيفي و كمي آنها و اهتمام به دو مقوله مهم دانش آموزي و دانشجويي در اين اجلاس به اين منظور كه بتوان به طور پررنگ تري اين فرهنگ تعالي بخش اسلام را در اين مراكز ارئه داد، از اهداف اين اجلاس است.

وي بیان كرد: سازمان تبليغات اسلامي در مركز كشور عهده دار كميته علمي پژوهشي اين اجلاس است كه براساس آخرين اطلاعات دريافتي تا كنون حدود 200 مقاله به دبيرخانه اجلاس براي شركت در فراخوان مقاله اين اجلاس ارسال شده است.

مديركل تبيلغات اسلامي خوزستان عنوان كرد: از همه فرهيختگان، دانشمندان، دانشجويان و حوزويان استان دعوت مي كنم به فراخوان مقاله نويسي اجلاس كه در سراسر كشور مطرح شده است پاسخ مثبت علمي داده تا خوزستان به عنوان ميزبان اجلاس مقالات برگزيده و برتري را ارائه دهد.

حجت الاسلام بلك افزود: طبق فراخوان اعلام شده مهلت اوليه ارسال آثار تا پايان آبان ماه عنوان شده اما ما به دنبال تمديد اين مهلت براي شركت بيشتر علاقه مندان در اين فراخوان هستيم كه در صورت تائيد مركز به اطلاع مي رسانيم.

وي اظهار كرد: داوري اين مقالات در ستادي كه به همين منظور در مركز تشكيل شده انجام مي شود و مقالات برگزيده در زمان برگزاري اجلاس ارائه و معرفي مي شوند.

مديركل تبيلغات اسلامي خوزستان از پيش بيني برنامه هايي در راستاي برگزاري اين اجلاس در استان با همكاري معاون منابع انسانی استانداري خوزستان و اداره كل تبليغات اسلامي استان خبر داد كه متعاقبا در آينده به اطلاع علاقه مندان مي رسد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار