تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۴۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان:
وزارت نفت از طرح جامع زه آب‌های کشاورزی غرب اهواز حمایت نمی‌کند
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: وزارت نفت هیچ حمایتی از طرح جامع ساماندهی زه آب های کشاورزی غرب اهواز نمی کند.

احمد رضا لاهیجان زاده روز سه شنبه در جلسه ساماندهی زه آب های کشاورزی غرب جاده اهواز در محل معاونت عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: طرح جامع ساماندهی زه آب های کشاورزی غرب اهواز، مربوط به زه آب های غرب اهواز در جاده اهواز به خرمشهر و اهواز به دشت آزادگان است.

وی گفت: طبق این طرح مقرر شده بود که سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و وزارت نفت برای اجرای این طرح با هم همکاری داشته باشند که وزارت نفت از هفت ماه پیش، پایان همکاری خود را در این طرح اعلام کرد.

لاهیجان زاده بیان داشت: سازمان آب و برق وظیفه انتقال زه آب های کشاورزی غرب اهواز، و شرکت توسعه نیشکر وظیفه ایجاد ایستگاه های پمپاژ در مسیر طرح را عهده دار هستند، و وزارت نفت نیز وظیفه تامین سیفون این طرح را برعهده داشت که وزارت نفت حاضر به همکاری نیست و وزیر نفت این طرح را رد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه گفت:با وجود هزینه زیادی که در این طرح انجام شده،نباید تنها به دلیل همکاری نکردن نفت، این طرح غیر فعال شود.

وی ادامه داد: هرچه زودتر باید برای انتقال زه آب ها که می تواند برای منطقه بسیار خطرناک باشد وارد عمل شد.

وی افزود: یکی از مسیر هایی که در این طرح برای انتقال زه آب های کشاورزی در نظر گرفته شده، تالاب هورالعظیم است که حوضچه های چهار و پنج این تالاب ظرفیت پذیرش زه آب را دارد.

لاهیجان زاده در ادامه گفت: از کشت هایی که در این منطقه زه آب زیادی را تولید می کند نیشکر است، که 36 متر معکب بر ثانیه تولید زه آب دارد، که محیط زیست خوزستان به انتقال 10 مترمعکب آن به تالاب هورالعظیم موافق است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار