تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۴۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامشیر خواستار شد:
رفع معضل‌بیکاری رامشیر با استفاده‌ازنیروهای‌بومی
فرماندار رامشیر خواستار رفع معضل بیکاری رامشیر با استفاده از نیروهای بومی در شرکت‌های جهاد نصر خبر داد.

ظهر امروز جلسه ششمین جلسه شورای اداری شهرستان رامشیر به ریاست فرماندار و با حضور جمال عالمی مشاور اجرایی استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار رامشیر در این جلسه اظهار کرد: با حضور شرکت‌های چهارگانه جهاد نصر در منطقه که عملیات زهکشی و تسطیح اراضی 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رامشیر را در دست اجرا دارند، امید است معضل اشتغال جوانان با استفاده از نیروهای بومی در این شرکت‌ها تا حد زیادی مرتفع شود.

سعید فیوضی با اشاره به اینکه شرایط خاص منطقه به ویژه شرایط جغرافیایی و مسئله همچنان حل نشده و اراضی وقفی مانعی جدی بر سر راه توسعه این شهرستان شده است، اضافه کرد: یکی از معضلات اصلی شهرستان مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان است.

وی در ادامه عنوان کرد: با حضور شرکت‌های چهارگانه جهاد نصر در منطقه که عملیات زهکشی و تسطیح اراضی 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رامشیر را در دست اجرا دارند، امید است معضل اشتغال جوانان با استفاده از نیرو‌های بومی در این شرکت‌ها تا حد زیادی مرتفع شود.

 نماینده عالی دولت در رامشیر با اشاره به اینکه توسعه شهرستان رامشیر در توسعه بخش کشاروزی منطقه است، خاطرنشان کرد: با آغاز فصل کشت پاییزه و نیاز کشاورزان به آب، با وجود کاستی منابع آبی نسبت به سال گذشته، مشکلی برای تأمین آب کشاورزان وجود ندارد.

* انجام بیمه قرارداد کشت دیم در شهرستان رامشیر برای نخستین‌بار

مشاور اجرایی استاندار خوزستان از انجام بیمه قرارداد کشت دیم در تمام شهرستان برای نخستین‌بار خبر داد.

جمال عالمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری، از بیمه قرارداد کشت دیم در تمام شهرستان برای نخستین‌بار خبر داد و اظهار کرد: استاندار خوزستان با تشکیل تیمی از مشاورین سعی در جمع‌آوری اطلاعات دقیق از مشکلات شهرستان‌ها دارد تا در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی مدون در رفع مشکلات شهرستان‌ها تسریع صورت گیرد.

وی افزود: پیگیری ویژه‌ای در ارتباط با زمین‌های وقفی رامشیر صورت خواهد گرفت تا مردم بتوانند از منافع وقف برخوردار شوند.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان رامشیر به لحاظ معارفه مدیر آن شبکه در شهرستان ایذه مدت دو هفته است که بدون مسئول اداره می‌شود، تعیین تکلیف این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

مصطفی هنرمندیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر نیز در این جلسه از بیمه قرارداد کشت دیم در تمام شهرستان برای نخستین‌بار خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که تاریخ کشت در بهره‌برداری مطلوب محصول بسیار حائز اهمیت است از کشاورزان خواست نسبت به انعقاد قرارداد آب اقدام عاجل کنند.

در این جلسه مسئولان محلی نیز مطالب و نقطه نظرات خود را بیان کردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار