تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۴۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
شوراها برای انتخاب صحیح شهردار هدایت شوند
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زمانی که فرد لایقی برای مدیریت شهر انتخاب شود چه دلیلی دارد که سه ماه بعد عزل شود، گفت: هدایت شوراها باید به خوبی انجام شود که انتخاب شهردار به طور صحیح صورت گیرد.

احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در همایش دو روزه مدیران امور شهری و استانداری‌های کشور، اظهار کرد: این ظلم است که شهرداری را تنها به مقولاتی همچون پسماند و نظافت محدود کرد بلکه شهرداری دستگاهی است که به شهروندان احساس راحتی بدهد.

وی با بیان اینکه هدایت شهرداران و شوراهای شهر بر عهده مدیران شهری است، افزود: باید نتایج کار شورا و شهرداری برای مردم ملموس باشد و معضلات و خواسته‌های مردم به نوعی پاسخ داده شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه همیشه گفته می‌شود که قانون شهرداری‌ها نواقص جدی و اساسی دارد که تقاضا دارم این نواقص احصا شود تصریح کرد: شهرهای بالای 200 هزار نفری در خصوص انتخاب شهردار نواقص قانونی دارند که باید در چنین جلساتی به این نواقص پرداخته شود.

سیاحی ادامه داد: تهیه شاخص ارزیابی شهرداران نیز موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت و تاثیر خوبی بر خدمات شهری خواهد داشت.

وی بیان کرد: ضرورت توجه به بهره‌وری اعتبارات از دیگر موضوعات مهم است که باید از اعتبارات شهرداری‌ها به نحو بهتری استفاده شود که اثربخشی آن مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برون‌سپاری در شهرداری‌ها ضرر به شهرداری‌ها نیست، بلکه این موضوع کیفیت کار را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای شهرداری‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود اما از کارهای امانی پرهیز شود.

سیاحی در پایان با بیان اینکه هدایت شوراها باید به خوبی انجام شود که انتخاب شهردار به طور صحیح صورت گیرد عنوان کرد: زمانی که فرد لایقی برای مدیریت شهر انتخاب شود چه دلیلی دارد که سه ماه بعد عزل شود؛ باید به شهردار فرصت داده شود که کار کند و خود را نشان دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار