تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۷۴۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس خبرگان رهبری:
مسئولان‌زمینه‌های‌فراگیرشدن نماز را مهیاکنند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از هر حیث برای فراگیر شدن نماز مهیا کنند.

آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در همایش نماز که در سالن اجتماعات دانشکده صنعت نفت آبادان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع توجه و مسئولیت نسبت به نماز در دو عرصه و دو سطح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از عرصه عمومی افراد به عنوان نخستین سطح از توجه به نماز نام برد و افزود: برپایی نماز بر تمام مکلفان اعم از زن و مرد، فقیر و غنی واجب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان، انسانیت، حیات و سعادتش را با نماز خواندن به دست می‌آورد و این یک تکلیف عمومی است، تصریح کرد: عرصه حاکمیتی به عنوان دیگر سطوح توجه به موضوع نماز است، حاکمان، مسئولان و کارگزاران حکومتی به غیر از برپایی نماز، وظیفه فراگیر شدن مسئله اقامه نماز را نیز بر عهده دارند.

حیدری یادآور شد: مسئولان باید زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از هر حیث برای فراگیر شدن نماز مهیا کنند.

وی در ادامه گفت: کسانی که در حکومت اسلامی مسئولیت و تصدی بر عهده می‌گیرند باید زمینه‌های فراگیر شدن آن را نیز مهیا کنند و در کنار آن نیز به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود.

سابقه درخشان آبادان در مسائل دینی و معنوی

حیدری با بیان اینکه آبادان در زمینه مسائل دینی، معنوی و فرهنگی سابقه‌ای درخشان دارد عنوان کرد: فعالیت با نشاط مساجد و حسینیه‌ها در این شهر مشهور است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد تا در این عرصه و شرایطی که حکومت، دولت، امام جمعه و سازمان‌ها دست به دست یکدیگر دادند تا با کمک مردم به‌ ویژه جوانان و دانشجویان این فریضه مهم را فراگیر کنند، آنها نیز به اشاعه آن در سایر جاها مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: باید به فکر روستاها و مردمان پاک دل و پاک سیرت آنجا نیز بود، پیوند با نماز سبب کنترل هواهای نفسانی و بسته شدن راه ورود شیطان به قلب‌ها می‌شود.

حیدری در پایان از وحدت، تصمیم‌گیری بهتر برای کارهای بزرگ و تامین امنیت پایدار به عنوان نتایج مثبت برپایی نماز نام برد و گفت: نماز جماعت باید در صدر برنامه‌های کار همگان قرار گیرد.

* نماز راه‌حل بسیاری از ناهنجاری‌های روانی است

امام جمعه آبادان گفت: نماز آدم را متواضع و به او آرامش می‌دهد و راه‌حل رفع بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و روحی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور اظهار کرد: نماز مظهر نیایش و بندگی در پیشگاه خداوند بوده و قرآن کریم این عبادت عظیم را به بهترین شکل مورد مدح و ستایش قرار داده است.

وی از توجه به نماز به عنوان بارز‌ترین صفت یک مؤمن نام برد و افزود: نماز موجب همراهی خداوند، عنایت و توجه او به بندگانش است.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه توجه به نماز سبب حمایت و همراهی خداوند از فرد نمازگزار می‌شود، نماز را پیمان مستحکمی میان خدا و بندگانش عنوان کرد.

ابراهیمی‌پور همچنین ماموریت مهم و جدی پیامبران را توجه به نماز و صبر و تحمل برای برپایی این واجب عنوان کرد و گفت: توجه به نماز، از ویژگی‌های انسان‌های متقین است.

امام جمعه آبادان از نماز به عنوان رمز عبودیت، بندگی و نیاز انسان نسبت به خداوند نام برد و ادامه داد: نماز راه تقرب انسان به پروردگار است و فرد باید کمال را در نماز جست‌وجو کند زیرا نماز شست‌وشو دهنده روان انسان‌ها از پلیدی‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان اینکه نماز همچنین نشانه ملیت اسلامی است، خاطر نشان کرد: نماز آدم را متواضع و به او آرامش می‌دهد و راه‌حل رفع بسیاری از ناهنجاری‌های روانی و روحی انسان‌ها است ضمن آنکه قدرت حافظه و تمرکز را نیز ارتقا می‌بخشد.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: نماز تمرین بندگی خدا و بهترین کلاس تربیتی انسان است و با نماز امراض روحی و روانی درمان و مشکلات دنیوی، اقتصادی، اجتماعی، و فردی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به جلسات مرتبط با امر نماز بها داده می‌شود باید خروجی داشته باشد، پیام‌های جدید مقام معظم رهبری در خصوص نماز نشان از آن دارد که پیام‌های اولیه ایشان تامین نشده است و ما باید در این خصوص تلاش مضاعف‌تری کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار