تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۷۴۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر شوشتر عنوان کرد:
بی‌برنامگی در بخش فضای سبز شهرداری شوشتر
رئیس کمیسیون برنامه‌و بودجه شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: بی‌برنامگی در بخش فضای سبز شهرداری شوشتر موج می‌زند و اخذ پیمانکار برای فرم‌دهی درختان شهر اصلاً به ‌صرفه و صلاح شهرداری نبود.

ابراهیم محمودی‌کوهی در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: قراردادی منعقد شده که پیمانکاری به درختان شهر شوشتر فرم بدهد در حالی‌که شهرداری شوشتر به دلیل کسری بودجه شدید پروژه‌های عمرانی خود را تعطیل کرده است.

وی افزود: شهرداری شوشتر در شرایط کنونی لازم بود مبلغی را برای فرم‌دهی درختان اختصاص دهد و با این اعتبار می‌توانستیم قدری بیشتر در بخش عمرانی فعالیت کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به اینکه شهرداری با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، خاطر نشان کرد: عدم‌ نظارت بر اجرای صحیح قرارداد و فرم‌دهی درختان شهر باعث شده تا بخش زیادی از درختان کهنسال و قدیمی شهر شوشتر به دلیل هرس نامناسب نابود شوند و این یعنی سوءمدیریت در این زمینه که قابل‌ اغماض نیست.

محمودی‌کوهی با اشاره به اینکه شهرداری هیچ مطالعه‌ای درباره فرم‌دهی درختان در اختیار پیمانکار نگذاشته است، گفت: پیمانکار هر طور که سلیقه‌اش آن را توجیه می‌کند اقدام به هرس درختان کرده است.

وی ادامه داد: همچنین پیمانکار، کنکارپوس‌های چهار تا پنج متری را در سطح شهر شوشتر به ارتفاع 1.5 متر هرس کرده و تنها در این زمینه بهانه تراکم درختان و مشکلات ترافیکی را مطرح می‌کنند که کاملاً بی‌اساس است.

رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به اینکه فرم‌دهی درختان باید همیشگی باشد، اضافه کرد: باید توجه داشت که دو تا سه ماه دیگر نیز لازم است تا پیمانکاری اخذ شود تا فرم‌دهی درختان به حالت قبل برنگردد.

به گفته محمودی‌کوهی، این مسئله همیشه برای شهرداری شوشتر باعث صرف هزینه خواهد بود و با این مسئله مخالف هستم.

وی با انتقاد از نحوه فرم‌دهی درختان شهر شوشتر افزود: درختان پنج تا شش متری را به صورت سبد شکل داده‌اند که این مسئله باعث شده تا بخش زیادی از حجم درخت و نهال هرس شود و درختان کهنسال را از ریشه درآورده که این مسئله با هیچ منطقی توجیه‌پذیر نیست.

محمودی‌کوهی تاکید کرد: کنکارپوس‌های موجود در سطح شهر شوشتر به دلیل آنچه شهرداری آن را فرم‌دهی نام نهاده نابود شده‌اند در صورتی‌که در مرکز شهر اهواز هرس روشی دیگر دارد و استاندارد آن چیز دیگری است.

وی در پایان عنوان کرد: شوشتر با همه جای ایران حتی تهران و اهواز در بخش فضای سبز فرق می‌کند و شهرداری اصرار دارد که اقدامات کارشناسی شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار