تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۴۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:
توسعه‌متوازن‌استان نیازمندنگاهی جامع نگر است
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باید با حداقل ها و آنچه فراهم هست با نگاهی جامع نگر به سمت توسعه متوازن و همه جانبه رفت و تا زمانی که به صورت محله ای و جزیره ای فکر می کنیم فعالیت ها ثمربخش نخواهد بود.

نصرالله دهقانی روز پنج شنبه اظهار کرد: توسعه استان مستلزم کارکردها و فعالیت های تمام شمول است تا مزیت های آن همه مناطق را دربرگیرد.

وی افزود: انتقادی که نسبت به توسعه نیافتگی خوزستان می رود و گفته می شود رقبا از ما جلوترند ناشی از نبود اعتبار و کم توجهی به معنای محض نبوده بلکه مدیریت جامعی در تصمیم گیری ها وجود نداشته است .

دهقانی اضافه کرد: اگر در سال های گذشته، نبود همین اجماع باعث عقب ماندگی هایی در استان شده اما در شرایط موجود روند همفکری و اجماع در خوزستان به منظور سوق دادن اعتبارات جهت نیل به توسعه پایدار بیشتر است.

وی با بیان این که نمود تصمیم گیری ها در استان نشان دهنده وجود علاقه مندی به این کار است گفت: مدیریت استان جامع نگر بوده و بستر توسعه و رشد خوزستان فراهم است.

دهقانی اظهار کرد: در دو دهه اخیر در تمام زمینه ها سرمایه گذاری شده اما به تناسب این سرمایه گذاری ها زیرساخت ها رشد مناسبی نداشته اند.

وی اضافه کرد: در این دو دهه ظرفیت ها یکجا دیده نشده، تصمیم ها به صورت انفرادی بوده و هر دستگاهی بسته به توانایی ها اعتبار گرفته است.

دهقانی گفت: خوشبختانه مسیر برای دستیابی به توسعه متوازن در خوزستان هموار شده و تحقق آن به همفکری و تلاش مضاعف مدیران در تمام دستگاه ها و مسوولیت های اجرایی دارد.

* طرح جامع صنعت حمل و نقل خوزستان در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: طرح جامع صنعت حمل و نقل استان در دست اجرا قرار دارد.

دهقانی افزود: هر نوع فعالیتی باید تاثیرگذاری خود را در تمام مناطق استان به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در این طرح قرار شد بخشی از فعالیت ها به دانشگاه شهید چمران اهواز و بخش دیگر به مرکز پژوهشکده حمل و نقل کشور واگذار شود که مقدمات این کار انجام و شرح خدمات هم ارایه شده است.

دهقانی اعتبار تهیه طرح را هشت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حمل و نقل ریلی خوزستان از دیگر زیربخش های راه عقب تر است بنابراین در طرح جامع یکی از اولویت ها توجه به حمل و نقل ریلی اعم از بار و مسافر است.

وی گفت: باید کاری کرد که کمترین فشار و مسوولیت روی راه های زمینی باشد؛ لازم است به سمت ساخت بزرگراه و آزادراه رفت تا میزان تلفات جاده ای کاهش یابد.

دهقانی در عین حال اظهار کرد: خوزستان جزو پنج استان حادثه خیز کشور از نظر تلفات رانندگی است که یکی از علت های آن این است که راه های استان بسته به افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر توسعه پیدا نکرده است.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11 هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار