تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
48 فرودگاه کشور زیان ده هستند
سرپرست شرکت فرودگاه های کشور گفت: ازمجموع 51 فرودگاه موجود درکشور فقط سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد به سود دهی رسیده اند و مابقی زیان دهنده هستند.

محمدعلی ایلخانی روزپنجشنبه در بوشهر افزود: برای جبران زیان دهی فرودگاه های کشور برنامه های راهبردی مناسبی در برنامه توسعه ششم کشور پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد:یکی از شاخص ترین برنامه های شرکت فرودگاه های کشور در برنامه ششم، تمرکز بر ایجاد شهرک های جدید فرودگاهی به شکل اختصاصی است.

سرپرست شرکت فرودگاه های کشور بیان کرد: ارتقای خدمات فرودگاهی، خدمت رسانی به مردم و درآمدزایی برای فرودگاه بخشی از اتفاقاتی است که در این شهرک ها ایجاد می شود و در یک فرصت مناسب زوایای شکل گیری این طرح رسانه ای می شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساختارهای فرودگاه های کشور و افزایش میزان پروازها اظهارکرد: این شرکت همه زیرساخت ها برای پروازهای ایمن را در فرودگاه های کشور آماده کرده است و در تعدادی از فرودگاه های کشور بدنبال ارتقای سیستم ناوبری است.

ایلخانی افزود: این شرکت به شرط ایجاد تناسب بین ناوگان هوایی و تقاضای مسافر آماده افزایش پروازها در فرودگاه های کشور است و در شهرهایی که دارای این شرایط باشد، زمینه افزایش پروازها را مهیا می کند.

وی درباره سفرخود به بوشهر گفت: با حضور یک تیم کارشناسی و سرمایه گذار بدنبال ارتقای خدمات مسافری و پروازی در فرودگاه های استان بوشهر هستیم.

سرپرست شرکت های فرودگاه های کشور اظهار کرد: فرودگاه بین المللی بوشهر فاقد سیستم سامانه کمک ناوبری پیشرفته ای ال اس است که با برنامه ریزی های انجام شده این سیستم تا دو ماه آینده در این فرودگاه راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه امکان نشست و برخاست هواپیما درشرایط جوی نامتعادل فراهم و لغو پرواز و یا بازگشت هواپیما به مبدا از بین می رود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار