تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۴۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرجی خبر داد:
افتتاح قریب‌الوقوع ۱۵ خانه بهداشت در باغملک
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک گفت که به زودی ۱۵ خانه بهداشت در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌­گیرد.

علی فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های استان خوزستان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیار زیادی برای مردم داشت که از جمله آنها، افتتاح 15 خانه بهداشت در شهرستان باغملک و روستا‌های آن است.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌های بهداشت این شهرستان به 56 مرکز خواهند رسید، گفت: کار اجرایی این 15 خانه بهداشت به اتمام رسیده و یک‌میلیارد و 150 میلیون تومان نیز در این راستا هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک با تأکید بر اینکه حقوق پزشکان 3 تا 4 برابر اضافه شده است، گفت: این موضوع باعث گسیل شدن پزشکان به مناطق محروم شده و در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود پزشک در مناطق محروم نداریم.

فرجی به اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت در شهرستان باغملک اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح، پدیده زیر میزی از جامعه برچیده می‌­شود.

وی با اشاره به تدوین کتاب «تعرفه‌های پزشکی» که کار تکمیل آن 6 ماه به‌طول انجامید، عنوان کرد: هزار و 700 تعرفه از قبل وجود داشت و 300 تعرفه جدید نیز به این طرح اضافه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک تصریح کرد: مرحله جدید طرح تحول سلامت 15 آبان و با هدف صیانت از حقوق پزشک و بیمار تدوین شده است تا مردم بتوانند از برکات این طرح در جامعه بهره ببرند.

فرجی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌­توانند از طریق سامانه 1690 به مسئولان اطلاع دهند و یقین داشته باشند که با متخلفان برخورد قاطع صورت می گیرد.

در ادامه این نشست، رئیس بیمارستان شهید طباطبایی در سخنانی کوتاه اظهار داشت: طرح خرید خدمت در شهرستان باغملک نیز، با آغاز طرح تحول سلامت در این شهرستان آغاز شد.

بهنام چاروسایی افزود: براساس این طرح پزشکان می‌­توانند وسایل مورد نیاز بیماران از جمله دستگاه سی تی اسکن،‌ام. آر.‌ای و غیره را با هزینه شخصی خود خریداری و برای استفاده بیماران بکار می‌­برد در این طرح بیمار هیچ گونه هزینه پرداخت نمی‌­کند.

وی با بیان اینکه این طرح 15 اریبهشت سال جاری اجرایی شده است افزود: جراحان تعرفه‌های خارج از عرف از بیماران دریافت می‌­کردند با اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت نه تنها پدیده زیر می‌زی از جامعه ریشه کن می‌­شود بلکه مردم می‌­توانند با هزینه‌های بسیار ناچیز در بیمارستان‌های دولتی و درمانگاه‌های تخصصی طرف قرارداد به درمان بیماری خود بپردازند.

چاروسایی به کمبود نیروی انسانی در بخش اورژانس بیمارستان شهید طباطبایی اشاره کرد و گفت: هنگامی که طرح تحول سلامت در شهرستان باغملک اجرا شد میزان مراجعه کنند گان به اوراژانس بیمارستان شهید طباطبایی چندین برابر شده است به طوریکه با کمبود پزشک عمومی در بخش اورژانس مواجه شدیم.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: خانه بهداشت ، باغملک
:
:
:
آخرین اخبار