تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۴۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد
راه‌اندازی ایستگاه اهدای کتاب در مصلای اهواز
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شهروندان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده در منزل را به ایستگاه اهدای کتاب که در هفته آینده در مصلی اهواز مستقر می‌شود، اهدا کنند.

صبح امروز جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع هفته کتاب، کتابخوانی و مطالعه در محل صدا و سیمای مرکز استان با حضور مدیرکل صدا و سیما و معاونان صدا، سیما، خبر و برنامه‌ریزی و همچنین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و کارشناسان اداره کل برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این نشست اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان یکی از موثرترین و مهمترین وسایل ارتباط جمعی بوده و کار کتابخانه‌ها و کار صدا و سیما مشابه یکدیگر است، چرا که هدف ما معرفی یک پدیده اجتماعی خوب و مفید است.

منصور کوهی رستمی افزود: کتاب و کتابخانه به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی فرهنگی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ عمومی منطقه داشته باشد و کتابخانه‌های عمومی در استان به‌ویژه در مناطق محروم تنها فضای مبادله کتاب نبوده، بلکه مامن فرهنگی بسیار خوبی برای جوانان و نوجوانان مناطق دورافتاده استان و یک پایگاه دینی و فرهنگی برای مردم آن منطقه شده است.

وی اضافه کرد: هفته کتاب از 24 تا 30 آبان‌ماه جاری خواهد بود که این اداره کل برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در این هفته در نظر گرفته است.

این سرپرست اداره کل گفت: تمام فعالیت‌ها با جزئیات به صدا و سیمای مرکز استان به‌منظور بهره‌برداری تقدیم شده و این روابط و همکاری باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند و فقط مختص هفته کتاب نباشد.

کوهی رستمی گفت: در استان خوزستان با نگاه بسیار خوب و فرهنگی مدیرکل صدا و سیما و معاونان شاهد برنامه‌های بسیار خوبی هستیم که تاکنون برگزار شده و در این هفته نیز با همکاری یکدیگر برنامه‌های متنوع‌تری را برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هفته کتاب و موضوع کتاب و کتابخوانی متولی خاصی در استان ندارد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب همه دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص مسئولند. رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران سراسر کشور خواستار تجدید مطلع نوینی در حوزه کتاب و نگاه ویژه مسئولان اجرایی کشور به این موضوع مهم و بنیادی شدند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به قرار داشتن در آستانه گرامیداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شهروندان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده در منزل را به ایستگاه اهدای کتاب که در هفته آینده در مصلی اهواز مستقر می‌شود، اهدا کنند.

منصور کوهی رستمی با اشاره به اهمیت کتاب در دین مبین اسلام تصریح کرد: در قرآن به دفعات مکرر کلمه اقرا آورده شده که حاکی از اهمیت خواندن، مطالعه و تدبر بوده و نشان دهنده اهمیت مطالعه و کتابخوانی در آئین مقدس اسلام است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان مطالبی در زمینه تاریخ اسلام و اهمیت مطالعه و کتابخانه‌ها در دوران‌های مختلف مسلمانان، خاطرنشان کرد: بخشی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان در ایران وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کتابخانه بزرگ رامهرمز در قرن‌های نخستین اسلامی و همچنین کتابخانه آیت‌الله مرعشی در دوره معاصر اشاره کرد.

وی همچنین به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در جلسات و سخنرانی‌های مختلف به بحث مطالعه و کتابخوانی اشاره کرده و بر این مسئله تاکید فراوان داشته به گونه‌ای که همه مسئولان را در این زمینه مسئول دانسته‌اند.

سرپرست اداره کل گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخانه‌های عمومی و تاثیر مستقیم آن بر فرهنگ عمومی منطقه، مسئولان، سیاستگذاران فرهنگی، اصحاب رسانه و عموم مردم نباید از این مقوله مهم غافل شوند، بلکه باید به منظور ترویج فرهنگ تالیف و انتشار کتاب و کتاب خوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه، برای تولید علم بیشتر تلاش وافر کنند.

وی تاکید کرد: روز 24 آبان‌ماه جاری مصادف با بزرگداشت علامه طباطبایی(قدس سره) به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامیده شده و ما افتخار می‌کنیم که علامه طباطبایی به عنوان الگوی ما در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند.

کوهی رستمی خاطرنشان کرد: از 24 تا 30 آبان‌ماه، بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را پیش‌رو داریم که در سطح استان خوزستان نیز برنامه‌های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: خادمان عموم مردم در این هفته در کتابخانه‌های عمومی سه درخواست برای همراهی ردم دارند، اول در طول هفته کتاب، طرح وقف کتاب را در سطح استان خواهیم داشت، مردم می‌توانند کتاب‌های خوانده شده و بلااستفاده را به کتابخانه مرکزی استان واقع در جاده ساحلی کیانپارس اهدا کنند یا در نماز جمعه هفته آینده یعنی سی‌ام آبان‌ماه جاری همراه خود به مصلای اهواز بیاورند و به غرفه اهدای کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند.

وی گفت: دوم اینکه مسابقه کتابخوانی از کتاب «من و کتاب» که رهنمودها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در باب کتاب و کتابخوانی است، به صورت استانی به مسابقه گذاشته شده است، این مسابقه از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس اینترنتی Booki.ir برگزار می‌شود و نسخه الکترونیکی کتاب نیز در این شبکه موجود است، انتظار داریم، ضمن اطلاع‌رسانی در این مسابقه بزرگ شرکت کنند.

کوهی رستمی بیان کرد: سوم اینکه در هفته آینده امکان عضویت رایگان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان فراهم است و افراد می‌توانند از این فرصت برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان استفاده کنند.
:
:
:
آخرین اخبار