تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۴۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان خبر داد:
آمادگی صدا و سیمای خوزستان برای برگزاری برنامه‌های هفته کتاب
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان آمادگی صدا و سیما با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان برای برگزاری برنامه‌های هفته کتاب خبر داد.

صبح امروز جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع هفته کتاب، کتابخوانی و مطالعه در محل صدا و سیمای مرکز استان با حضور مدیرکل صدا و سیما و معاونان صدا، سیما، خبر و برنامه‌ریزی و همچنین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و کارشناسان اداره کل برگزار شد.

در این جلسه به بررسی مسائل مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور دو مدیرکل پرداخته شد و کارشناسان نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دادند که موجب همکاری‌های هرچه بیشتر این دو سازمان در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی بحث کتاب بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در این نشست ضمن اشاره به لزوم تشکیل این اتاق فکر اظهار کرد: در زمان حال با توجه به تنوع وسایل ارتباط جمعی در بین عموم مردم اما هنوز کتاب ارزش خود را از دست نداده و جایگاه ویژه‌ای بین عموم مردم دارد و کتاب برای عموم مردم به‌ویژه جوانان هدایتگر و راهگشا است.

مسلم رحیمی افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فرموده مقام معظم رهبری همه دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند و معظم له بر روی صدا و سیما تاکید بسیار زیادی داشتند، بنابراین وظیفه ماست که در این زمینه تلاش کنیم و با اجرای برنامه‌های خوب، مفید و سازنده علاقه مردم به کتاب را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی خوشبختانه به صورت مستمر در واحدهای مختلف صدا و سیما در حال انجام و پوشش است و البته نیاز به جای کار بیشتری دارد که باید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی بسط و گسترش یابد.

این مدیرکل گفت: صدا و سیما آمادگی دارد با همکاری کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های خوب و مفیدی را تولید کند از جمله معرفی کتاب‌های نویسندگان استانی، معرفی نویسندگان استان، معرفی کتابخانه‌های عمومی استان در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم، برگزاری مسابقات کتابخوانی و... را با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام دهد.

رحیمی تاکید کرد: با همکاری صدا و سیما و نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ها با کیفیت مطلوب‌تری تولید می‌شود و رونق برنامه‌ها نیز بیشتر خواهد شد و تاکید من این است که برنامه‌ها در فضای کتابخانه‌های عمومی تولید و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما همکاری لازم را در ارتباط با برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی خواهیم داشت و برنامه‌های پیشنهادی نیز با همکاری هم به ثمر خواهد نشست.
:
:
:
آخرین اخبار