تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شکایت همزمان ۲۷۰۰۰ کره ای بر علیه اپل
روز گذشته، اپل کمپانی سازنده آیفون با شکایتی مواجه شد که در آن تعداد زیادی از کاربران محصولات این شرکت در کشور کره جنوبی، ادعای کرده اند به اطلاعات و حریم شخصی آنها تجاوز شده است.

به گزارش وین بتا به نقل از اسوشیتت پرس، نام بیش از ۲۷۰۰۰ نفر از شهروندان کره جنوبی در این شکایت به چشم می آید که خواستار پرداخت غرامت ۲۶ میلیون دلاری از طرف کمپانی اپل هستند. بدین ترتیب سهم هر نفر ۹۳۲ دلار (معادل یک میلیون تومان) خواهد بود.

طی یک قضیه حقوقی که اوائل سال جاری اپل را با خود درگیر ساخته بود، گوشی های آیفون بدلیل آنکه موقعیت مکانی کاربران خود را به صورت پنهایی ذخیره می ساختند، مورد مواخذه قرار گرفتند. پس آن بود که بلافاصله اپل با بیان آنکه این امر تنها یک اشکال نرم افزاری غیر عمدی بوده است، ضمن ارائه اصلاحیه ای مشکل مذکور را برطرف ساخت.

اما ظاهراً این اقدامات اپل، پاسخگوی نارضایتی کاربران نبوده به نحویکه هم اکنون آنها با تهیه شکایتی خواستار اعمال قانون بر علیه آن شرکت هستند.

جالب آن است که در اوائل سال جاری، کمپانی اپل بدلیل به وجود آمدن یک مسئله حقوقی شکایتی را بر علیه "کیم هیانگ سوک” یک شهروند کره جنوبی مطرح ساخته بود که طبق حکم دادگاه او باید مبلغ ۹۴۶ دلار را به کمپانی اپل پرداخت می کرد. بنابراین احتمال بسیاری وجود دارد که چنین جبهه گیری از طرف کاربران کشور کره جنوبی، پاسخی باشد به آن اقدام اپل.

البته باید گفت، اپل حتی در صورت محکوم شدن در دادگاه، هیچ نگرانی بابت پرداخت غرامت به شاکیان نخواهد داشت زیرا در آخرین آمار منتشر شده درآمد این شرکت بالغ بر ۲۸٫۴ میلیارد دلار می باشد.
برچسب ها: اپل ، Apple ، آیفون
:
:
:
آخرین اخبار