تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلنگ زنی کتابخانه شهدای غیزانیه در اهواز
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه در شهرستان اهواز با زیربنای 280 متر مربع در زمینی به مساحت 720 مترمربع و با اعتبار مصوب 3 میلیارد و 800 میلیون ریال ساخته خواهد شد.

منصور کوهی‌رستمی پیش از ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه اظهار کرد: در سال جاری یکی از اولویت‌های ما ساخت کتابخانه‌های عمومی  در مناطق محروم استان است.

وی افزود: افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی و ساخت کتابخانه در مناطق محروم استان بر اساس نیاز این مناطق، جامعه محور بودن بحث کتاب و مطالعه و کتابخانه در بین عموم مردم است.

کوهی‌رستمی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب و کتابخوانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از این راه رشد علمی جوانان و جامعه را بالا برد؛ احداث کتابخانه‌ها گام موثری در راستای تحقق بخشیدن به این امر مهم است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک سازمان فرهنگی، توسعه فضاهای فرهنگی در سطح استان و به‌ویژه در مناطق محروم است که عموم مردم استان از این کتابخانه‌ها و فضاهای فرهنگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 39 باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان فعال هستند و خدمات فرهنگی به مردم مناطق محروم ارائه می‌کنند، اذعان کرد: در حال حاضر علاوه بر کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه، پنج باب کتابخانه در روستاهای استان خوزستان در حال ساخت هستند.

کوهی‌رستمی گفت: شهرستان اهواز درحال حاضر دارای 37 باب کتابخانه عمومی در فضایی به مساحت 33 هزار و 457 مترمربع است که در این کتابخانه‌ها 20 هزار و 197 منبع برای 35 هزار و 759 عضو وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان یادآور شد: کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه در شهرستان اهواز با زیربنای 280 متر مربع در زمینی به مساحت 720 مترمربع و با اعتبار مصوب س3 میلیارد و 800 میلیون ریال ساخته خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار