تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
900تن شلتوک از مزارع رامشیر برداشت شد
مدیرجهاد کشاورزی رامشیر گفت: با پایان برداشت محصول برنج از سطح 200 هکتار از مزارع این شهرستان،900 تن شلتوک برداشت شد.

مصطفی هنرمندیان شنبه بیان کرد: شلتوک برداشت شده از نوع برنج نجفی است.

وی ادامه داد: در زمان داشت این محصول، از هیچ گونه سموم شیمیایی ، حشره کش، و علف کش استفاده نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر با اشاره به اینکه برداشت شلتوک در سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به سال زراعی پیش از آن، 10 درصد افزایش یافته گفت: این افزایش با وجود مشکل کم آبی که همچنان در بخش کشاورزی شهرستان رامشیر وجود دارد، صورت گرفت.

هنرمندان افزود: شرایط جوی مناسب، وارد نشدن خساراتی مانند طوفان و تندباد به محصول برنج و مدیریت منابع آب در مزارع،میزان برداشت شلتوک را در مزارع رامشیر افزایش داد.

وی بیان کرد: شلتوک برداشت شده در شهرستان رامشیر با قیمت 30 هزار تا 35 هزار ریال از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر همچنین با اشاره به اینکه کشت محصولات پاییزه در این شهرستان آغاز شده گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر 30 هزار هکتار از اراضی رامشیر زیر پوشش کشت آبی قرار گیرد.

هنرمندان گفت: از این میزان بالاترین سطح زیر کشت شامل گندم آبی 22 هزار هکتار و باقی سطح کشت نیز شامل جو،کلزا، باقلا،شبدر و سبزیجات برگی است.

وی افزود: امسال تاکنون بالغ بر 600هزار لیتر سوخت بین تراکتورداران این شهرستان توزیع و سه هزار تن انواع کود شیمیایی و دو هزار تن بذر نیز در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار