تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۴۹۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۷ میلیارد ریال برای احداث مدارس عشایری
مدیرکل برنامه ریزی و بودج استانداری خوزستان گفت: ۷۷ میلیارد ریال به احداث و توسعه مدارس عشایری استان خوزستان تخصیص داده شد.

همایش تقویت تعلیمات عشایر در سرزمین نخل و بلوط پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید مطهری اهواز با حضور مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان و مدیرآموزش و پرورش عشایر خوزستان برگزار شد.

مهرداد نیکو در این همایش اظهار کرد: امسال 77 میلیارد ریال به احداث و توسعه مدارس عشایری استان خوزستان تخصیص داده شد.

وی افزود: این اعتبارات از ماده 180، تبصره 22 قانون بودجه و استانی تأمین شده است.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری خوزستان با بیان اینکه 30 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ یافته به صورت کامل برای مدارس عشایری اختصاص داده شده است، گفت: تا ابلاغ بقیه اعتبارات این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مدارس عشایری خوزستان مدارس استاندارد نیستند، عنوان کرد: نخستین هدف ما شناسایی مناطق عشایری نیازمند است.

نیکو بیان کرد: بخشی از اقتصاد ما به جامعه عشایری وابسته است چرا که این قشر در اقتصاد مولد هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان خدمت رسانی و توانمند سازی مناطق عشایری است، اظهار کرد: دانش اموزان عشایری در آموزش و تولید مستعد هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان 140 هزار نفر از جمعیت عشایر زندگی می‌کنند که این جمعیت مهم به اندازه یکی از شهرستان‌های خوزستان است.

در این همایش حمید قنبری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات عشایر عنوان کرد: وضعیت مدارس عشایری مناسب نیست و همچنین باید مشکل رفت و آمد این دانش اموزان حل شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار