تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۵۰۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله سبحانی:
داعش هیچ ارتباطی با مکتب اسلام ندارد
یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه ریشه داعش وهابیت است، گفت: بسیج باید این مسئله را که تروریست‌های داعش هیچ ارتباطی با مکتب اسلام ندارند را تبیین کند.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی، شامگاه شنبه در دیدار سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین کشور در سخنانی اظهار داشت: امروز فرهنگ آدم کشی توسط گروه تروریستی داعش ترویج می‌شود که ماهیت این گروه تکفیری باید برای مردم از سوی بسیح تبیین شود که تروریست‌های داعش هیچ ارتباطی با مکتب اسلام ندارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، گروه تروریستی داعش را آلت دست افرادی شناخته شده خواند و افزود: داعش به نام اسلام به دنبال بدنام کردن اسلام است و اقداماتش در این راستا است که بگوید دین اسلام دین آدم کشی، بی رحمی و قساوت قلب است و امروز اقدامات داعش موجب شده تا گرایش مردمی غربی‌ها به اسلام کمتر شود.

امروز چهره پنهان وهابیت برای مردم آشکار شده است

وی افزود: امروز چهره پنهان وهابیت برای مردم آشکار شده است و این فرقه کار را به جایی رسانده که کشور مصر در پی برگزاری همایشی با حضور علمای شیعه و سنی و مسیحی است تا برائت خود را از این گروه‌های تروریستی اعلام کنند.

آیت الله سبحانی، با بیان اینکه جنایات تروریست‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و ریشه داعشی‌ها به وهابیت باز می‌گردد  افزود: در تمام جنگ‌هایی که رسول الله (ص) داشته‌اند تنها ۸۰۰ نفر کشه شدند اما این در حالی است که امروز گروه تروریستی داعش در یک مورد بیش از ۸۰۰ نفر را سر می‌برد.

این مرجع تقلید شیعیان جهان، در ادامه سخنان خود تأکید کرد: فعالیت‌های نیروهای بسیجی و بسیج می‌بایست در حاشیه کشور گسترش یابد تا از این طریق بتوانیم از مرزهای کشور دفاع بهتری داشته باشیم.

انس با قرآن کریم موجب ارتقاء روحیه بسیجی‌ها خواهد شد

وی تصریح کرد: هر اجتماعی که با قرآن کریم همراه باشد پروردگار آنان را محفوظ خواهد کرد و امروز قرآن باید در بین بسیجیان مورد توجه قرار گیرد و هر بسیجی بخشی از قرآن را حفظ باشد چرا که انس قرآن کریم موجب ارتقای روحیه بسیجی‌ها خواهد شد و منجر به جلا یافتن فکر و روح آنان می‌شود.

آیت الله سبحانی، نقش بسیجیان را در راستای بصیرت افزایی مردم مهم برشمرد و افزود: هر یک از بسیجیان باید با بیان و کردار خود به عنوان الگویی برای سایرین باشند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار