تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۵۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد:
فراهم‌سازی شرایط اشتغال کارآموزان خوزستانی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از فراهم‌سازی شرایط اشتغال کارآموزان استان بر اساس طرح نیازسنجی پنج ساله خبر داد.

رحمن قلاوند امروز با تاکید بر ضرورت توجه به زمینه‌های اشتغال در دنبال کردن مباحث آموزشی، اظهار کرد: اکنون نیاز است که آموزش و اشتغال بیشتر مرتبط شده و ارتباط بیشتری میان آموزش و اشتغال برقرار شود که در این راستا اقدام به اجرای طرح نیازسنجی استان کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: مقرر شده نیازهای هر شهرستان در بحث اشتغال مشخص و طرح‌های آموزشی بر اساس نیاز پنج ساله هر شهرستان تعیین و آموزش داده شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از به اتمام رسیدن طرح نیازسنجی پنج ساله استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هدف از این اقدام این بوده تا بر اساس نیاز پنج ساله شهرستان‌ها زمینه و بستر برای اشتغال کارآموزان هر شهرستان فراهم شود.

قلاوند افزود: به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ابزار و تجهیزات در اختیار آموزش‌دیدگان قرار گیرد و به یک مولد تبدیل شوند و پس از آنها دسته بعدی جایگزین، و این زنجیره تولید، بازاریابی و فروش ادامه داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای تامین بازار فروش محصولات این آموزش‌دیدگان نیز تدابیری اتخاذ شده و بر این اساس همان شرکت‌های کارآفرین موظف می‌شوند بازار فروش محصولات را در بازار داخل و یا خارج کشور تامین کنند.

این مدیرکل در پایان از رایزنی برای اختصاص تسهیلات برای کارآموزان رشته‌های فنی بهره‌مند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: در حال هماهنگی با صندوق مهر امام رضا(ع) هستیم تا تفاهم‌نامه‌ای با آنها منعقد کرده و در همین راستا مسئول این صندوق نیز تاکنون همکاری خوبی داشته و وعده‌هایی مبنی بر اعطای تسهیلات برای آموزش‌دیدگان دوره‌ها را داده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار