تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۵۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح مکمل یاری ویتامین D دختران آغاز شد
طرح مکمل یاری ویتامین D برای دختران خوزستانی، از امروز در سطح دبیرستان‌های استان آغاز شد.

دکتر سعید سیدیان، رییس مرکز بهداشت خوزستان، در حاشیه مراسم آغاز این طرح که امروز (26 آبان ماه) در مدرسه دخترانه عصمتیه اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: ویتامین D از ویتامین‌های مهم و مورد نیاز بدن انسان است که در جذب کلسیم و رشد و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها تاثیر بسیاری دارد. همچنین نقش این ویتامین در پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت مشخص شده است. بر این اساس و به منظور تقویت این ویتامین در میان افراد جامعه، اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D برای دختران در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بانوان به دلیل نوع پوششی که دارند، در جذب ویتامین D از نور خورشید، با مشکل مواجه‌اند. از سوی دیگر، در مناطق گرمسیر از جمله در خوزستان، به دلیل گرمای شدید نمی‌توان در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گرفت. غذاهایی نیز که بعضا مورد استفاده قرار می‌گیرند، منابع غذایی سرشار از ویتامین D نیستند. مجموع این موارد، لزوم اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D را ضروری کرده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این طرح همه دانش‌آموزان دختر پایه دوم دبیرستان‌ها و 40 درصد از دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند و به مدت 9 ماه سال تحصیلی، ماهی یک بار به میزان یک مگا دوز معادل یک عدد قرص ژله‌ای، ویتامین D به دانش‌آموزان داده می‌شود.

سیدیان عنوان کرد: این طرح در گام‌های بعدی برای پسران دانش‌آموز نیز اجرا خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار