تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۷۵۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور محسن رضایی در یادواره آزادسازی سوسنگرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تجلیل از حماسه سازان آزادسازی سوسنگرد گفت: با گذشت 34سال از آن حماسه ماندگار کمتر کسی قدر مقاومت مردم شجاع سوسنگرد را می داند و باید همه قدر این مقاومت را بدانیم.

دکتر محسن رضایی روز دوشنبه به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد در جمع بزرگ عاشوراییان حماسه جبهه سوسنگرد در سالن شهدای این شهر افزود: اگر دشمن بعثی بی رحم در اوایل جنگ تحمیلی موفق به تصرف کامل شهر سوسنگرد در 50کیلومتری شمال غرب اهواز می شد به طور قطع مرکز استان خوزستان را به اشغال خود در می آورد.

وی با بیان اینکه صدام تصور می کرد با حمله به ایران و تصرف خوزستان ، مردم عرب زبان منطقه با گل به استقبال وی می شتابند افزود: بر خلاف تصور باطل صدام معدوم و خبیث ، نخستین کسانی که مقابل دشمن بعثی ایستادند و با نثار سختاوتمندانه خون خود همه معادلات و تصورات باطل دشمن را برهم زدند همین مردم عرب دشت آزادگان ، هویزه و بستان بودند.

وی ازجانفشانی های سردار شهید علی هاشمی فرمانده سپاه سوسنگرد در مقابل دشمن متجاوز تجلیل و در ادامه گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ، شهید چمران ونیروهای تحت امر آن شهید نقش محوری در شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر قهرمان و حماسه آفرین داشتند.

وی گفت:به برکت وجود مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع بودند مقاومت داخل شهر سوسنگرد جان تازه ای گرفت و همه چیز به سود رزمندگان و مدافعان این شهر رقم خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: شکست حصر سوسنگرد شهر شهادت به منزله تیرخلاصی به رویاهای صدام بود که قصد داشت اهواز را به هر شکل ممکن اشغال کند.

وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی در تحمیل هشت سال جنگ توسط صدام معدوم اظهار داشت: صدام اجیر شد تا انقلاب نوپای اسلامی و نظام برآمده از اراده ملت ایران را نابود کند ولی ملت ایران با اراده پولادین خود و توکل بر خداوند متعال همه رویاهای دشمن بعثی و استکبار جهانی که همه گونه حمایتی از صدام می کرد باطل کرد.

وی تشکیل گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تکفیری را ساخته و پرداخته امریکا با هدف نابودی شیعه و تضعیف و نابودی محور مقاومت که کشورهای سوریه ، عراق و لبنان که جزو این محور هستند دانست و گفت: شکی نیست که تکفیری ها مزدور استکبار جهانی و در خدمت اهداف تفرقه افکنانه قدرت های بزرگ بین المللی هستند.

وی گفت: کسانی که گمان می کنند وجود اختلاف بین داعش و امریکا نشانه آن است که داعش مزدور و سرسپرده امریکا نیست اشتباه می کنند.

رضایی ادامه داد: نباید فراموش کرد که صدام با امریکا و رضاخان با انگلیس در اواخر حکومت نکبت بارشان مقابل همدیگر قرار گرفتند درحالی که همه می دانند رضاخان دست نشانده انگلیس بود.

وی گفت: ایجاد تفرقه و دو دستگی در جهان اسلام که ناشی از اقدامات جنایتکارانه گروه های تکفیری است سبب شده که رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد در حالی که تکفیری ها به جان مردم افتاده اند وحتی اسیران را بی رحمانه سر می برند.

بنا به این گزارش در این همایش بیش از500نفر از رزمندگان و فرماندهان بسیج ، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران که در آزادسازی سوسنگرد نقش داشتند تجلیل به عمل آمد.

خاطره گویی چندتن از رزمندگان آزاد سازی سوسنگرد از دیگر بخش های این همایش بود.

در این مراسم اعلام شد امروز یکی از میادین اصلی شهر سبزوار به نام سوسنگرد نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: محسن رضایی ، سوسنگرد
:
:
:
آخرین اخبار