تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت ذرت دانه ای در شوش آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شوش از آغاز برداشت محصول ذرت دانه ای از سطح 36 هزار و 500 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت ذرت از اوایل هفته جاری در این منطقه آغاز شده است.

علیرضا ملک زاده روز سه شنبه افزود: پیش بینی می شود بیش از 200 هزار تن محصول ذرت دانه ای از مزارع شهرستان شوش برداشت شود.

وی بیان داشت: سطح زیر کشت ذرت دانه ای شهرستان شوش 38 درصد مزارع ذرت استان خوزستان را شامل می شود.

ملک زاده با بیان اینکه شهرستان شوش رتبه نخست را در تولید ذرت دانه ای در کشور دارد افزود: 15 درصد مزارع ذرت دانه ای کشور در شهرستان شوش می باشد.

ملک زاده فزود: به دلیل محدودیت منابع آب در حوزه آب ریز کرخه ، چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش امسال به زیر کشت ذرت نرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شوش همچنان اظهار داشت: با آغاز برداشت محصول ذرت دانه ای در شوش ، سه مرکز خرید در غرب کرخه ، منطقه سید عباس و شهید رجایی این شهرستان برای خرید محصول به قیمت تضمینی از کشاورزان فعال شده است.

وی با بیان اینکه سه مرکز خرید دیگر نیز ظرف چند روز آینده در منطقه فعال می شود بیان داشت: با آغاز فعالیت شرکت توسعه ذرت استان خوزستان در شهرستان شوش و فعالیت این مرکز روند خرید محصول ذرت از کشاورزان منطقه شمال استان خوزستان از امروز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ملک زاده قیمت تضمینی خرید هر کیلو گرم ذرت دانه ای را هشت هزار و 700 ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به بالا بودن نرخ خرید تضمینی نسبت به قیمت بازار آزاد کشاورزان تمایل دارند تا محصول خود را به مراکز خرید سازمان تعاون روستایی و با نرخ تضمینی بفروشند.

رمضان کریمی از کشاورزان منطقه شوش نیز در تماس با دفتر ایرنا از شلوغی مراکز خرید ذرت در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: به رغم آغاز برداشت محصول ذرت از سه روز پیش تاکنون تنها یک مرکز خرید در شهرستان شوش فعال شده و کشاورزان برای فروش محصول خود با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ده ها دستگاه کامیون حامل ذرت دانه ای در مقابل مرکز خرید شهید رجایی صف کشیده اند.

این کشاورزان از سازمان تعاون روستایی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شوش خواست با توجه به آغاز برداشت محصول ذرت دانه ای و سطح بالای مزارع کشت شده در منطقه نسبت به فعال کردن سایر مراکز خرید اقدام نمایند.

شهرستان شوش قطب تولید ذرت دانه ای کشور می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار