تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۵۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز در جلسه مشترك با هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر اهواز :
راهبرد شهرداري در دستيابي به سهم 70 درصدي عمران در بودجه است
جلسه مشترك هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر اهواز با شهردار ، معاونين و مديران مستقل شهرداري اهواز برگزار شد
 جلسه مشترك هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر اهواز با شهردار ، معاونين و مديران مستقل شهرداري اهواز برگزار شد.

شهردار اهواز ضمن تقدير از تلاش و مساعي شوراي اسلامي شهر در دوره چهارم گفت : ارسال و تصويب 236 لايحه در مــدت يكسال گذشته نشانه عـزم و اراده جدي شورا و شهــرداري براي رسيدگي به امور مردم ، رفع تنگنا ها و بهبود فضاي خدمت رساني است.



مهندس موسوي افزود : راهبرد شهرداري اهواز مبتني بر تصميم سازي شوراي اسلامي شهر ، افزايش و حجم اعتبارات عمــراني براي جبران كمبـــودهاي تاريخي شهــر در حوزه عمران ، شهرسازي و حمل و نقل و ترافيك است.

بر همين اساس سهم فعاليت هاي عمراني در بودجه سال جاري به 57 درصد رسيده و دورنماي دستيابي به سهم 70 درصدي را براي بودجه عمراني در نظر داريم كه با تحقق اين سهم شاهد ايجاد تحولات زير ساختي در شهر اهواز خواهيم بود. شهردار اهواز راه اندازي و فعاليت هيأت عالي سرمايه گذاري را يكي از اقدامات مهم شهرداري در توسعه عمران شهري دانست و اظهار داشت : در نظر داريم 4 مگا پروژه بزرگ را با مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي ، و در صورت تأييد شوراي اسلامي شهر ، كليد بزنيم كه به طور قطع چهره شهر را نغيير خواهد داد.

 موسوي حلقه مفقود توسعه در شهــر اهواز را سرمايه گذاري بخش خصوصي دانست و در زمينــه پروژه هاي مشاركتي شهرداري گفت : احداث شهرك سلامت براي اولين بار در سطح كشور ، احداث اهواز مال در ده هكتار ، بازار مبل اهواز با صد هزار متر مربع زير بنا و مجتمــع بزرگ اداري سروش و هتل بزرگ پنج ستاره با سرمايه گذاري 400 ميليارد توماني از اقدامات برجسته شهرداري در حوزه سرمايه گذاري بخش خصوصي است كه البته همه اين پروژه ها با تأييد و نظـارت اعضــاي محترم شوراي شهر به مرحله اجرا خواهد رسيد.

شهردار اهواز به اقدامات صورت گرفته در زمينه خدمات شهري اشاره و با بيان اين مطلب كه كليه فعاليتهاي ما بر اساس بودجه بود كه سند توسعه ما محسوب مي شود، خاطر نشــان كرد : در حوزه خدمات شهري در مجموع 128 پروژه در حال اجرا داريم كه پروژه هاي مهمي در بخش جمع آوري آبهاي سطحي نيز در قالب اين پروژه ها در حال اجرا است و به توسعه 350 هكتاري فضاي سبز ، اهتمام به موضوع اجراييات و رفع سد معبر و وانت بارها و تسريع در مراحل اجرايي پروژه كشتارگاه اشاره و تصريح كرد : ساماندهي و كاهش 440 نفر از نيروي انساني شهـــرداري نيز در اين مـــدت با هدف چابك سازي خدمت رساني صورت گرفته است .

سيد خلف موســوي در ادامه افــزود : عملكرد يكــساله شهــرداري در بحث تحقق درآمـــدها ، 470 ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال گذشته كه اين رقم 423 ميليارد تومان بوده رشد محسوسي نشان مي دهد كه با توجه به اينكه در سال ركود اقتصادي قرار دشتيم و سال هاي قبل ، سال هاي طلايي درآمدي بود نشان دهنــده تلاش جدي در زمينه تحقق درآمدهاي پايدار شهري است كه البته هنوز براي ما راضي كننده نيست .   

 در ادامه اين جلسه كه با حضور اعضاي هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر و معاونين شهردار و مديران مستقل برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلمين سعادت نيا رئيس شوراي اسلامي شهر با تأكيد بر استمرار اين نشست هاي كارشناسي به شكل ماهانه خواستار حل مشكلات بر اساس تعامل و مشورت في مابين حوزه اجرا و نظارت شد وگفت : مسئوليت ، امانت است و اعضاي شورا به نيابت از شهروندان اين مسئوليت را بر عهده شهردار گذاشته اند ، لذا بايد بدانيم و فراموش نكنيم كه مــردم درباره ما قضاوت مي كنند و خدا بر كليه ي امور ناظر است .

سعادت نيا در ادامه با اشاره به حمايت شورا از شهردار و مديران شهرداري اضافه كرد : بايد مطالبات مردم و تكاليف نظام را رعايت كنيم.

گفتني است در ادامه اين جلسه ، مهندس سواري نايب رئيس شورا ، حجت الاسلام و المسلمين سواري ، دكتر سلحشور ، مهندس سبز علي و خانم زمان پور مواردي را خطاب به شهردار و ديگر مديران شهري مطرح كردند و معاونين شهردار گزارشي از عملكرد خود ارائه دادند.  
:
:
:
آخرین اخبار