تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۵۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پايگاه بسیج طلاب حوزه علمیه غدیر اهواز افتتاح شد
پایگاه بسیج طلاب حوزه علمیه غدیر اهواز در مراسمی روز گذشته آيت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری گشایش یافت.

امام جمعه موقت اهواز که در این مراسم و در جمع کثیری از طلبه های شهرستان اهوازسخن می گفت،  قدمت فعالیت های فرهنگی همچون بسیج در حوزه های علمیه را  دو قرن پیش عنوان کرد و افزود: از سال 1216 قمری یعنی 220 سال پیش فعالیت های سازمان یافته ای مانند بسیج امروزی در حوزه علمیه نجف جریان یافت که سبب ایجاد امنیت در مجموعه و ایجاد انسجام میان طلاب آن دوران شد.

آيت الله محسن حيدري آل كثير عنوان كرد: آن روزها مصادف بود با قدرت گرفتن جریان تکفیری وهابیت که شدیدا شیعیان و مقدسات آنها را هدف گرفته بودند و تنها در مدت 9 سال، سه بار به کربلا تعرض کرده در حالی در این مدت هرگز نتوانستند به نجف وارد شوند.

حیدری ادامه داد: بسیج طلاب یکی از موارد مهم و حیاتی در بدنه حوزه علمیه است که ضمن ایجاد آمادگی و انسجام در میان طلاب در نهایت به ایجاد امنیت شهر و حتی کشور ختم می شود.

وی، تاسیس بسیج  را یکی از اقدامات خوب و موثر امام خميني(ره) در بعد از پيروزي انقلاب دانست و گفت: کاری که امام پس از انقلاب شروع کرد کار بزرگی است که نتایج مثبت و پر بار آن کاملا قابل مشاهده است. نتایجی همچون فعالیت 10 میلیون بسیجی فقط در نیجریه و همچنین قدرت روز افزون حزب اله لبنان و شیعیان بحرین و یمن از آن جمله است.

امام جمعه موقت اهواز با ابراز خرسندی از نامگذاری این پایگاه بسیج به نام روحانی شهید "شیخ هشام صیمری" افزود: جای خوشحالی است که یاد شهید شیخ هشام صیمری همچنان زنده نگه داشته می شود. این شهید عزیز با زندگی بسیجی وار و پر برکتی که داشت الگوی بسیار خوبی برای طلبه ها است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار