تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۵۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشکده علوم پزشکی شوشتر خواستار شد:
پایش مستمر وضعیت مادران باردار در شوشتر
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر خواستار پایش مستمر وضعیت مادران باردار در سطح شهرستان شد و گفت: این پایش باید مستمر، دقیق و تخصصی باشد.

فریدون فرهادی پیش از ظهر امروز در نشست با کارشناسان مامایی و مسئولان سلامت خانواده اظهار داشت: مراقبت از مادران باردار در سطح شهرستان شوشتر در سطح خوبی است و باید این جایگاه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه باید مراقبت و نگهداری از مادران مستمر باشد، خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا مادران در سطح شهرستان شوشتر در دوران بارداری از مراقبت مستمر برخوردار باشند و این مراقبت مستمر باید با پایش شرایط عمومی همراه باشد.

فرهادی تاکید کرد: مراقبت مستمر و پایش شرایط در دوران بارداری و هنگام زایمان انجام می‌شود و ماماهای شهرستان شوشتر در این زمینه همکاری بسیار خوبی با مراکز بهداشتی دارند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد: عدم نظارت و پایش شرایط مادران باردار باعث مرگ ناگهانی آن‌ها می‌شود و باید بکوشیم تا آمارها در این زمینه نزدیک به صفر باشد.

وی خاطر نشان کرد: عدم نظارت بر شرایط مادران و پایش شرایط عمومی آن‌ها خطرات جبران‌ناپذیری در پی دارد که این مسئله مسئولیت را بیش ‌از پیش می‌کند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

فرهادی در پایان گفت: راهکارهای زیادی برای کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار وجود دارد که اجرای آن‌ها نیازمند هوشیاری، تخصص و پشتکار متصدیان این حوزه است که در شهرستان شرایط مستعدی به این منظور وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار