تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۷۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم در منطقه نیست!
غلامرضا فروغی نیا
در حالیکه مساله تبعات آبگیری سد گتوند علیا رفته رفته به یک بحران محلی و ملی در حال تبدیل شدن است ،سکوت نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بسیار سوال انگیز می نماید!

چالش وجود 60میلیون مترمکعب نمک در آب دریاچه پشت سد چیزی نیست که بتوان آن را پنهان نمود.بویژه اینکه ماها قبل از آبگیری همین نماینده محترم به طرح دغدغه های اهالی پرداخت اما به ناگهان در مواضع وی چرخشی حاصل آمده به روند احداث سد مذکور هیچ ایرادی را وارد ندانست و از آبگیری هول هولکی آن دفاع و حتی در مراسم آن حضوری فعال داشت.

اینک که نغمه شور شدن آب چاه های چهار روستا از توابع سد گتوند علیا در اخبار انعکاس یافته باز هم این نماینده، سکوت پرملات خود را نشکسته است! در حالیکه فعلا آخرین مسئولی که از آبگیری سد انتقاد نموده و از غیرقابل شرب بودن آب خبر داده ،محمد جواد محمدی زاده رییس حفاظت محیط زیست کشور بوده است.

وی تاکید می کند:"احداث این سد حدود 17 سال قبل به تصویب رسیده و ارزیابی دقیقی به لحاظ زیست محیطی در رابطه با این سد نشده است.وی افزود: زمانی که این سد آبگیری شد لایه هایی زیر مخزن سد وجود داشت که شور بود و کیفیت آب را تغییر می داد.محمدی زاده افزود: لذا از همین رو آب این سد قابلیت شرب نداشته و فقط برای مصرف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد".مهر-90/5/25

:
:
:
آخرین اخبار