تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود روستاهای محروم در کنار پالایشگاه‌ها معقول نیست
امام جمعه موقت اهواز در مراسم تودیع و معارفه رییس‌کل دادگستری خوزستان، امنیت را بخش مهمی از توسعه استان خوزستان عنوان کرد و گفت: همدلی، هماهنگی و صفا و صمیمیتی که در مجموعه استان وجود دارد یکی از شاخص‌های مهم استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن حسن‌زاده اظهار کرد: بخش مهمی از امنیتی که اکنون در استان از آن برخورداریم مرهون فعالیت‌های عزیزان در دادگستری و قوه قضائیه است.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و شاخصه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: سابقه‌ای که استان خوزستان دارد، و این که به فرموده مقام معظم رهبری دروازه ورود تشیع به ایران است، و همچنین سهم عظیمی که در پیروزی انقلاب داشته است؛ از مهمترین شاخصه‌های این استان به شمار می‌رود. اعتصاب عزیزان در شرکت نفت و قطع صادرات نفت در زمان انقلاب موجب شد که انقلاب به تمام دنیا معرفی شود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در دوران دفاع مقدس نیز استان خوزستان به گفته امام خمینی(ره)، دین خود را به اسلام ادا کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: از جهت شاخص‌های دیگر از جمله جغرافیایی، استان خوزستان یک استان مرزی با دارای سه مرز زمینی، هوایی و آبی است. از لحاظ جغرافیای انسانی نیز وجود اقوام متعدد که البته برای استان مایه برکت بوده از مهمترین شاخص‌های آن به شمار می‌رود. همچنین وجود منابع آبی بسیار که انشاءالله همه کمک کنند این منابع برای استان بماند، از مهمترین شاخص‌ها است.

وی ادامه داد: خوزستان در کنار همه این منابع بسیار ارزشمند نفتی، کشاورزی، صنعتی و آبی، به توسعه بیشتر و عدالت بیشتر نیاز دارد. هیچکدام از مردم و مسئولان این استان نفت را تنها متعلق به خوزستان نمی‌دانند و چنین توقعی نیز در میان مردم وجود ندارد. اما آنچه که مهم است این است که خوزستان نیازمند یک توسعه همه‌جانبه است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: این معقول نیست که در کنار مهمترین منابع نفتی و بهترین پالایشگاه‌ها، روستاهای محروم وجود داشته باشد اما این واقعیتی است که در استان خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار