تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۵۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهلت دو ماهه مرکز بهداشت دزفول به واحدهای عرضه قلیان
رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: واحدهای عرضه کننده قلیان دو ماه فرصت دارند تا نسبت به تغییر شغل اقدام کنند.

بیتا چاییده روز دوشنبه افزود: حذف قلیان از سفره خانه و قهوه خانه های دزفول با عنوان راهکاری عملی برای کاهش مصرف دخانیات در شورای سلامت وامنیت غذایی تصویب شد و طبق آن عرضه قلیان در سفره خانه ها و قهوه خانه ها ممنوع می باشد.

وی با اشاره به مضرات مصرف قلیان گفت: با توجه به اینکه هر قلیان معادل 80 تا 100 نخ سیگار است حذف مراکز عرضه قلیان به منظور کاهش مصرف قلیان و مضرات حاصله در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: اخطار حذف قلیان و یا تغییر شغل از طریق اتحادیه مربوطه به علت عدم تطابق در خدمات با نوع پروانه کسب صادر شده چرا که پروانه کسب با عنوان قلیان سرا صادر نشده و خدمات عرضه شده با نوع پروانه کسب متفاوت است.

چاییده افزود: مرکز بهداشت دزفول اصراری به تعطیلی محل کسب و یا تعطیلی قهوه خانه ها ندارد بلکه تاکید بر عدم عرضه قلیان در این مراکز دارد.

مدیر اجرایی اتحادیه چلوکباب و خوراک پزی دزفول نیز در این خصوص گفت: در سال 83 قانون حذف قلیان از سفره خانه ها و قهوه خانه ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که به دلیل اینکه سود سفره خانه ها و قهوه خانه ها در عرضه قلیان است با مخالفت این مراکز همراه بود.

عبدالحسین مسجدی افزود: بر اساس این قانون از سال 86 تاکنون با همکاری مرکز بهداشت دزفول پروانه کسب و یا مجوز فعالیت برای قهوه خانه ها صادر نشده است.

وی تعداد سفره خانه های رسمی دزفول را دو سفره خانه عنوان کرد و گفت: مجوز این سفره خانه ها پیش از سال 86 صادر شده ضمن اینکه از دو قهوه خانه دیگر در دزفول یکی تعطیل شده است.

مسجدی در خصوص مهلت دو ماهه مرکز بهداشت برای حذف قلیان و یا تغییر شغل در قهوه خانه ها گفت: تاکنون در این خصوص نامه ای به دست ما نرسیده ولی در صورتی که ابلاغ شود قانون اجرا و با عرضه کنندگان قلیان در دزفول برخورد می شود.

استعمال دخانیات به ویژه قلیان در اماکن عمومی دزفول رو به افزایش است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار