تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و خاک عراق در راه ایران
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از حرکت توده هوای حاوی گرد و غبار شدید از کشور عراق به سوی مرزهای ایران و استان خوزستان خبر داد.
[گرد و خاک عراق در راه ایران]

نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده شکل‌گیری توده هوای حاوی گرد و غبار در مرکز کشور عراق است.

وی افزود: با توجه به نقشه‌های سطوح باد سطوح فوقانی جو و خطوط جریان احتمال انتشار آن و کاهش دید افقی در بخش‌های از استان به خصوص نواحی غربی و مرکزی و جنوبی استان تا پایان وقت امروز وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان در این باره خاطرنشان کرد: این مهم سبب شده است تا اداره کل هواشناسی خوزستان اطلاعیه شماره 66 خود را برای اعلام هشدار به مردم صادر کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف در برخی نقاط همراه با گرد و غبار گاهی توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شفی‌خدایی درباره وضعیت هوای استان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با گرد و غبار و جهت باد، شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول درباره شرایط فشاری و وضعیت باد در خوزستان گفت: سرعت باد 20 تا 40 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی درباره شرایط دمایی در استان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با 47.9 و ایذه با 22.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره دمای شهر اهواز خاطرنشان کرد: حداکثر دمای اهواز به 45 و حداقل به 29 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
برچسب ها: گرد و خاک
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
واقعا این گرد و خاک تو گرمای بالای 50 درجه صفا داره . عجب پوست کلفتی داریم ما خوزستانی ها
:
:
:
آخرین اخبار