تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۵۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هلال‌احمر به 458 خانوار گرفتار در سیل امدادرسانی کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اثر بارندگی شدید دو روز گذشته در خوزستان، 458 خانوار در شهرستان های بهبهان، آغاجاری و امیدیه، باغملک، ایذه، شوشتر و گتوند که گرفتار سیلاب شده بودند، از خدمات امدادگران هلال احمر بهره مند شدند.

علی خدادادی چهارشنبه با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان ایذه اظهار کرد: در بارش شدید باران و وقوع سیلاب در مناطق شهری، روستایی و عشایری ایذه، 320 خانوار در مناطقی که دچار آب گرفتگی شده بود، نجات یافتند.

وی افزود: در مجموع 680 نفر از کمک های امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.

وی اظهارکرد: 26 خانوار گرفتار در مناطق سیل زده در مناطق عشایر سردشت زیدون، دره بازار، تشان، منازل روستایی سرجوشر، منطقه کار و دانش و بافت قدیم در شهرستان بهبهان نیز، توسط ماموران امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی نجات یافتند.

خدادادی گفت: همچنین در کیلومتر پنج جاده بهبهان ـ گچساران در نزدیکی روستای خائیل نجاتگران جمعیت هلال احمر ، سرنشین یک دستگاه خودرو را که گرفتار امواج سیلاب شده بود نجات دادند که حال عمومی این راننده خوب گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: بارندگی های چند روز گذشته در مناطق پاچه کوه معلی آباد، کوی طالقانی و علی آباد از توابع امیدیه نیز موجب ایجاد آب گرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به 19واحد مسکونی شد که امدادگران به بیش از 95 نفر در این مناطق امدادرسانی کرده اند.

وی با اشاره به آب گرفتگی در آغاجاری در شرق خوزستان گفت: در جریان آب گرفتگی برخی واحدهای مسکونی در مناطق هادی خانی، سرجویکی و بخش مرکزی این شهر ، به 10 خانوار این منطقه شامل 40 نفر کمک رسانی شد.

خدادادی اضافه کرد: در شهرستان باغملک نیز 78 خانوار در محاصره آب ناشی از آبگرفتگی، با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: همچنین در مناطق داخزینه و کوی شهید مدرس شهرستان شوشتر، پنج خانوار از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند.

وی اظهار کرد: برای کمک به مناطق سیل زده 32 گروه امداد رسان، به همراه 19 دستگاه لجن کش و پمپ آب و 40 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین اعزام شدند.

خدادادی گفت: در مجموع 740 تخته پتو، 249 تخته موکت به متراژ یک هزار و 494 متر، 83 دستگاه چراغ والور، 22 دستگاه چادر، 545 کیلو نایلون پوششی به همراه مقادیر مورد نیاز از اقلام بهداشتی و غذایی مانند انواع کنسروجات، برنج قند، شکر، روغن و چای، ست ظروف، صابون و فانوس به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر، 70 باب منزل مسکونی توسط عوامل امدادی از آب تخلیه شدند.

علیرضا غلامپور معاون سازمان هواشناسی خوزستان میزان بارندگی را در 24 ساعت گذشته در ایذه 74 ، بهبهان 59،7، آغاجاری 42 ، اهواز 20،5، و دهدز 42 میلیمتر ذکرکرد.
:
:
:
آخرین اخبار