تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۷۵۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد خبر داد:
رايزني براي حل مشكل بيمه معلمان
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش در حال رایزنی برای حل مشکل بیمه معلمان مدارس غیر دولتی است تا این قشر از معلمان نیز بدون دغدغه به شغل خود ادامه دهند.

مرضيه گرد پیش از ظهر امروز در گردهمايي موسسان مدارس غير دولتي خوزستان اظهار كرد: چند سال گذشته آموزش ها در مدارس غير دولتي مورد بي مهري قرار گرفته است. افراد دلسوز نظام براي خدمت به مردم و نظام كمك مي كنند و دست آموزش و پرورش را مي گيرند. به عنوان مثال نمايندگان مردم در مجلس تلاش مي كنند كه بودجه هاي خوبي را به آموزش و پرورش اختصاص دهند ولي برخي از افردا به جاي اين كار در مورد نظام آموزش و پرورش تبليغات منفي مي كنند.

وي افزود: رقم بسيار بالايي از معلمان ابتدايي در بخش هاي مختلف بازنشسته شده بودند به ويژه بيشتر كلاس هاي اول ابتدايي بدون معلم بودند و متاسفانه عده اي آرزو داشتند كه اين كلاس ها بدون معلم باقي بمانند.

معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: چون برخي از خانواده ها فكر مي كردند كه با تحصيل فرزندشان در مدارس غير دولتي اختلاف طبقاتي به وجود مي آيد و اين مدارس خاص افراد سرمايه دار است؛ شاهد افت ورود دانش آموزان در مقاطع مختلف غير دولتي بوديم. بسياري از موسسان ما با جان و دل آمدند و براي كاهش شيفت هاي مدارس از چهار به يك تاكنون تلاش كردند.

گرد يادآور شد: يكي از مسائل مهم توسعه عدالت، آموزش است كه بايد آن را دغدغه ملي كنيم؛ همانطور كه سلامت دغدغه ملي كنيم. چرا بايد بچه هاي ما هنوز در مدارس كانكس و گلي درس بخوانند در حالیکه با صرفه جويي مي توانيم امكانات را ارائه دهيم و مردم كمك كنند تا مدارس ساخته شود و اگر هم مردم نمي توانند هزينه كنند خود دولت اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

وي بيان كرد:‌ تعداد 800 مدرسه و 170 هزار دانش آموز  را در سراسر  كشور تحت پوشش طرح بسته حمايتي قرار داديم.

رئيس سازمان مدارس غير دولتي با اشاره به اینکه يكي از برنامه هاي اصلي وزارت اين است كه كاري انجام دهيم تا مدارس غير دولتي راحت تر قدم بردارند، گفت: علت توقف برخي از مدارس غير دولتي نداشتن انگيزه كافي مردم براي نداشتن امكانات خوب يا معلم خوب در اين مدارس است.

گرد ادامه داد:‌ مدارس غير دولتي بايد دوره هاي آموزشي را براي معلمان برگزار كنند و سطح كيفي كلاس ها را بالا ببرند ضمن اینکه در حال رايزني براي پرداخت كمک دولت، افزايش هزينه شهريه و اختصاص بيمه براي تمامي معلمان مدارس غير دولتي هستيم.

وي تاكيد كرد: استان خوزستان موفقيت هاي خوبي داشته كه مدارس غير دولتي نيز در اين موفقيت ها تاثير داشته اند. چرا خوزستان بايد به جايي برسد كه رتبه اش 31 شود.  شوراي موسسان مدارس غير دولتي كشور بايد سالانه يك گزارش كلي از فعاليت هر استان را ارائه دهد.

معاون وزير آموزش و پرورش يادآور شد: مردم نبايد پولي بدهند كه فرزندشان توانايي لازم را كسب نكند. سطح ميانگين معدل آموزشي در خوزستان ترقي پيدا كرده ولي اين درصد هنوز هم مورد مطلوب مديركل آموزش و پرورش استان نيست. موسسان مدارس غير دولتي با شهرداري و ماليات مشكلاتي داشتند كه اين مشكلات در برخي از استان ها بسيار ويژه است.

وي در پايان گفت: مدارس غير دولتي بايد كيفيت آموزش و پرورش را تامين كرده و به شوراي عالي آموزش قول دهند تا ساعت آموزش را كامل انجام دهند آن وقت در برنامه ريزي ساعات آموزشي، تغييرات لازم را اعمال كنند.

* دولت مدارس دولتی را به حال خود رها كرده است

رئيس شورای مركزی هماهنگی موسسان مدارس غير دولتی كشور گفت: مدارس غير دولتی كمك فراوانی به وضع آموزش و پرورش كشور كرده اند ولی اكنون دولت آنها را به حال خود رها كرده است.

الله كرم لیراوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی موسسان مدارس غیر دولتی خوزستان اظهار كرد: شورای موسسان مدارس غیر دولتی خوزستان مانند سایر نقاط كشور یك سری محدودیت دارد و وظیفه اصلی این شورا انتقال مشكلات موجود به وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینكه این شورا قوه اجرائیه نیست، گفت: در شورای مركزی هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی كشور ۱۰ نفر عضو هستند كه این اعضا از استان هایی مانند مشهد، خوزستان، كرمان، كرمانشاه، زنجان و تهران هستند.

لیراوی عنوان كرد: استان خوزستان پیشتاز مقاومت در جنگ است. وقتی جنگ تمام شد؛ دولت با مشكل شدید تعلیم و تربیت مواجه شد و مدارس غیر دولتی باعث نجات آموزش و پرورش از این وضعیت شدند چون دولت بعد از جنگ، پولی برای خرید امكانات و به كارگیری نیرو نداشت.

وی عنوان كرد: دولت بعد از فاصله گرفتن از جنگ، مدارس غیردولتی كمك فراوانی به آموزش و پرورش كردند. در حقیقت مدیران این مدارس خودشان مدرسه ساخته و معلم استخدام كردند ولی متاسفانه در این مقطع دولت، موسسان و مدارس غیر دولتی را به حال خودشان واگذار كرد.

رئیس شورای مركزی هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی كشور گفت: اگر دولت حمایت های مالی و قانونی را مدارس غیر دولتی دریغ نمی كرد؛ قطعا برخی از موسسان و یا مدیران مدارس غیردولتی بزرگسالان كه عده محدودی هستند بدون علت به دانش آموزان نمره نمی دادند.

لیراوی عنوان كرد: خوزستان جزو استان های پیشتاز از نظر تعداد مدارس غیر دولتی و دانش آموزان این مدارس است. همچنین این استان در اجرای طرح بسته حمایتی مدارس غیر دولتی با پوشش ۱۰ هزار نفری دانش آموزان در این طرح جزو چهار استان اول كشور است.

وی تاكید كرد: مدارس غیر دولتی خوزستان خدمات خوبی ارائه می دهند ولی شهریه كمی را دریافت می كنند. در حقیقت زمانی باید شهریه مدارس غیر دولتی افزایش پیدا كند كه خدمات خوبی نیز ارائه شود.

* مدارس غيردولتي خوزستان نبايد صندلي خالي داشته باشند

رئيس اداره توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش خوزستان گفت: بايد از مدارس غيردولتي خوزستان حمايت كرد به گونه اي كه اين مدارس نبايد صندلي خالي داشته باشند.

عليرضا يوسفي ظهر امروز در گردهمايي موسسان مدارس غير دولتي خوزستان اظهار كرد: هشت درصد از دانش آموزان خوزستان و 14 درصد از دانش آموزان كلانشهر اهواز در مدارس غير دولتي مشغول به تحصيل هستند. همچنين 30 درصد از هنرجويان هنرستان هاي كار و دانش اين شهر در هنرستان هاي غير دولتي تحصيل مي كنند.

وي با گراميداشت ياد و خاطر دو هزار و 892 شهيد دانش آموز و 306 شهيد معلم خوزستان گفت: در خوزستان 580 هزار دانش آموز و 550 هزار فرهنگي داريم. اين استان داراي 710 مدرسه غير دولتي با 76 هزار دانش آموز است.

رئيس اداره توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش خوزستان تصريح كرد: توسعه مشاركت هاي مردمي يكي از اولويت هاي وزارت آموزش و پرورش است. وقتي صندلي خالي در مدارس غير دولتي وجود داشته باشد ما نيز با نگرش ويژه تري به اين مدارس نگاه كرده و بر اين اساس امسال 10 هزار دانش آموز را در مدارس غير دولتي تحت پوشش بسته حمايتي اين مدارس قرار  داديم.

يوسفي بيان كرد: صندلي هاي خالي مدارس غير دولتي بايد به سمتي بروند كه همه تكميل شده و اين مدارس ظرفيت خالي نداشته باشند. البته اين تكميل ظرفيت بايد به شرط دارا بودن كيفيت آموزشي و رضايت آموزش و پرورش از اين مدارس انجام شود.

وي يادآور شد: در اجراي طرح بسته حمايتي مدارس غير دولتي، هزينه آموزش دانش آموزان توسط دولت پرداخت مي شود. توصيه هميشگي ما به مدارس غير دولتي اين است كه نيروها را پس از انجام گزينش براي تدريس و فعاليت انتخاب كنند.

رئيس اداره توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش خوزستان عنوان كرد: سند توسعه آموزش و پرورش خوزستان با 26 شاخص تنظيم شده كه تعداد چهار شاخص اين سند به اداره مشاركت هاي مردمي اختصاص دارد.

يوسفي در پايان گفت: مشكلات موسسان و مدارس غير دولتي در زمينه هاي بيمه، اداره كار، شهرداري و تامين اجتماعي در شوراي آموزش و پرورش خوزستان در حال پيگيري است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار