تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۵۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول مرکز تحقیقات بین‌المللی سیمیت:
تولیدات وسایل کشاورزی مورد توجه قرار گیرد
مسئول مرکز تحقیقات بین‌المللی سیمیت گفت: تولیدات وسایل کشاورزی در ایران نیازمند حمایت‌های بیشتر و سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تولید است.

پروفسور کن‌سایری در حاشیه سفر خود به ایذه با ابراز خوشحالی از سومین سفر خود به کشور ایران و نخستین سفر خود به خوزستان اظهار کرد: مایلم مطالبی در مورد خاک و کشاورزی این شهرستان به ‌دست آورم تا کشاورزی حفاظتی را در این منطقه به کشاورزی پرسود تبدیل کنیم.

وی با اشاره به نوع فعالیت‌های مرکز سیمیت در زمینه کارهای کشاورزی افزود: این مرکز واقع در کشور مکزیک است، اما نوع کار آن به‌‌صورت بین‌المللی بوده و در تمام نقاط صاحب کشاورزی در دنیا، فعالیت می‌کند.

این مقام مرکز تحقیقات بین‌المللی سیمیت با بیان اینکه هم‌اکنون در چین، نپال و چند کشور دیگر در حال انجام کار هستیم، خاطرنشان کرد: سفر به ایذه در ادامه تداوم همکاری‌هایی است که دفتر ما با کشور ایران دارد.

کن‌سایری افزود: کارآموزان زیادی از ایران در راستای رونق صنعت کشاورزی آموزش دیده‌اند و اخیرا رویکردهای جدید در زمینه کشاورزی حفاظتی افزایش یافته و باعث رونق این صنعت شده است.

وی با اشاره به اینکه این حرکت در راستای همکاری‌های جدید مرکز سیمیت است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای پتانسیل‌های زیادی در صنعت کشاورزی است و در منطقه فعالیت‌های وسیع‌تری را انجام خواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: هدف از کشاورزی حفاظتی در شهرستان ایذه و سطح کلی زمین‌های کشاورزی، به حداقل رسانیدن شخم‌زنی و زیر و رو کردن وسیع خاک است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیشرفت‌های صنایع کشاورزی در ایران هم‌پای کشورهای اروپایی و دارای سطح اول کشاورزی است، ادامه داد: این تولیدات در ایران نیازمند حمایت‌های بیشتر و سرمایه‌گذاری در راستای افزایش این تولیدات است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار