تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۷۶۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
تمهیدات لازم برای زائران حسینی در مرز شلمچه
فرماندار خرمشهر گفت: تمهیدات لازم در اربعین حسینی برای زائران در مرز شلمچه اندیشیده شده و ظرف هر چهار ثانیه یک زائر از مرز می‌گذرد.

ولی‌الله حیاتی امروز اظهار کرد: تمهیدات لازم در اربعین حسینی برای زائران در مرز بین‌المللی شلمچه اندیشیده شده و گذرنامه در محل پارکینگ شهدای شلمچه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد و ظرف هر چهار ثانیه یک زائر از مرز می‌گذرد، تاکید کرد: مرز بین‌المللی شلمچه بهترین مرز از نظر زیرساخت‌ها در ایام اربعین و امن‌ترین مرز برای تردد زائران است.

فرماندار خرمشهر با اشاره به خدمات‌دهی تکایا به زوار اربعین در مرز شلمچه، تصریح کرد: بیش از 50 تکیه مشغول خدمات‌رسانی در محل پارکینگ هستند و مردم خرمشهر از ابتدای ورود به شهرستان تا خروجی از مرز، با نصب بیرق‌های عزای امام حسین(ع) و نصب تکیه‌ها پذیرای زائران حسینی هستند.

حیاتی اضافه کرد: تمام امکانات خدماتی و ارگان‌های خدمت‌رسان در مرز بین‌المللی شلمچه مستقر شده و  اورژانس، هلال‌احمر، پزشک و درمان سرپایی در نظر گرفته شده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در خرمشهر، سایر خدمات ارائه شده از سوی ارگان‌های مستقر در مرز را برشمرد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی خرمشهر نیز به‌ صورت رایگان زائران را از خرمشهر تا مرز همراهی می‌کنند و امسال تمهیدات ویژه‌ای برای امور زائران دیده شده است.

وی به ملاقات‌های صورت گرفته در مرز به منظور ساماندهی امور اشاره کرد و افزود: ملاقات‌هایی هم با مسئولان مرز و فرماندار بصره داشته و در عراق نیز تمهیدات لازم برای روان‌سازی تردد زائران اندیشیده شده است.

به گفته فرماندار خرمشهر، مرز شلمچه به‌ صورت شبانه‌روزی از هفت صبح تا هفت صبح روز بعد فعال است.

حیاتی در پایان عنوان کرد: از همه هموطنان در سراسر میهن اسلامی دعوت می‌کنم حتما مرز بین‌المللی شلمچه را برای زیارت عتبات‌عالیات انتخاب کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار