تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال برآورد خسارات بارندگی به سازمان بحران جهت تامین اعتبار
مديركل بحران استانداري خوزستان درباره برآورد خسارات مزارع كشاورزي بر اثر بارندگي‌هاي اخير در استان گفت:‌ بر اثر اين بارندگي‌های اخیر اراضی کشاورزی برخي شهرستان‌ها دچار خسارت شده‌اند و قرار است گزارشات میزان خسارات و برآورد ريالي آن‌ها از كل استان جمع‌آوري و سپس جهت تامين اعتبار به سازمان بحران و وزارت كشور ارسال شود.

هاشم بالدي اظهاركرد:‌ البته هنوز گزارش دقيقي از كل استان در زمينه ميزان خسارات و برآورد ريالي آن به دست ما نرسيده است.

وي افزود: اگر كشاورزان محصولات خود را بيمه كنند قطعا اين موضوع به نفع خودشان است. به عنوان مثال برخي كشاورزان 100 هكتار محصول كشت مي‌كنند اما فقط 10 هكتار آن را بيمه مي‌كنند و اداره بيمه فقط مي‌تواند خسارات مربوط به اراضي بيمه شده را پرداخت كند.

بالدي درباره تعرفه‌هاي غرامت بيمه بابت خسارات محصولات كشاورزي خاطرنشان‌كرد:‌ ما در جلسات كارگروه خشكسالي و كشاورزي تعرفه‌هاي غرامت را بررسي و تلاش می‌کنیم اين تعرفه‌ها براساس ضوابط قانوني پرداخت ‌شود و هيچ قصوري در اين زمينه صورت نگيرد و اين تعرفه‌ها پايين نباشد.

مديركل بحران استانداري خوزستان گفت: انتظار داريم كشاورزان اراضی زیرکشت خود را بيمه كنند اما در كل به دنبال اين مساله هستيم كه اراضي خسارات ديده فاقد بيمه كشاورزان را نيز تحت حمايت قرار دهيم. به عنوان مثال در تگرگي كه در يك ماه گذشته آمد با هماهنگي‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته مقرر شد به كشاورزاني كه محصولاتشان تحت پوشش بيمه نبوده، كمك شود و گزارش اين خسارات جهت تامين اعتبار به تهران ارسال شده است اما معتقديم كه كشاورزان بايد محصولات خود را بيمه كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار