تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۶۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تردد در مسير دريايي خرمشهر ـ بصره
مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر با اشاره به رشد 14 درصدي تردد مسافر در این بندر، گفت: ‌با توجه به فرا رسيدن ايام اربعين حسيني و فعال شدن دومين كشتي مسافري در مسير دريايي خرمشهر ـ بصره با افزايش تردد مسافر در اين بخش مواجه هستیم.

عادل دريس اظهاركرد: اگر شركت‌هاي كشتيراني در اين مسير بتوانند اطلاع‌رساني و تبليغات جدي‌تر و بيشتري داشته باشند قطعا شاهد رونق بيشتر اين سفر دريايي خواهيم بود. ‌اين سفر از نظر گردشگري نيز داراي اهميت است و مي‌تواند سفري سياحتي و زيارتي براي مسافران باشد.

وی همچنین با اشاره به آمار هشت‌ماهه تخلیه و بارگیری در این بندر، افزود: از ابتداي امسال تاكنون بيش از يك ميليون و 459 هزار تن كالا در این بندر تخليه و بارگيري شده است كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته رشد 35 درصدي را نشان مي‌دهد.

دريس تصريح‌كرد:‌ در اين مدت 64 هزار و 282 TEU كالا از طريق كانتينر تخليه و بارگيري شده كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته 86 درصد رشد داشته است.

مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر در زمينه آخرين وضعيت احداث بندر خشك، خاطرنشان‌كرد:‌ اين پروژه هنوز در مرحله تملك زمين است و تلاش می‌کنیم تملك زمين و اقدامات لازم جهت احداث آن انجام شود. براي تملك زمین اخذ مجوزات از سازمان‌هاي مختلف لازم است كه در حال پيگيري است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار