تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در چغازنبیل شوش اختصاص یافت
فرماندار شهرستان شوش از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در چغازنبیل خبر داد.

رضا نجاتی روز دوشنبه افزود: این اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و در راستای ساماندهی زیرساخت های گردشگری در مجاورت اثر جهانی چغازنبیل اختصاص یافت.

وی همچنین از آغاز عملیات سامان دهی زیرساخت های گردشگری در محوطه تاریخی چغازنبیل در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: عملیات ساماندهی و توسعه زیر ساخت های گردشگری در چغازنبیل طبق برنامه در آذرماه آغاز می شود.

فرماندار شوش با بیان اینکه در حال حاضر محوطه چغازنبیل از زیر ساخت لازم برای رفاه گردشگران برخوردار نیست گفت: طرح ساماندهی و توسعه زیر ساخت های گردشگری در چغازنبیل توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده است.

نجاتی بیان داشت: در طرح ساماندهی زیر ساخت های گردشگری در چغازنبیل احداث استراحتگاه ، کافی شاپ ، چایخانه سنتی ، نمازخانه و سرویس بهداشتی طراحی شده است.

وی با اشاره به سفر گردشگران داخلی و خارجی به شوش برای دیدار از اثر جهانی چغازنبیل ، تامین زیر ساخت های گردشگری در این منطقه را در راستای رفاه گردشگران ضروری دانست.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران می باشد که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در استان خوزستان واقع است.

این بنای خشتی و آجری در پنج طبقه احداث شد که اکنون تنها سه طبقه از آن باقی مانده است.

زیگورات چغازنبیل بخش به جا مانده از شهر دوراونتاش است.

این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

پرستشگاه چغازنبیل توسط «اونتاش گال» پادشاه بزرگ عیلام و برای ستایش این شوشیناک نگهبان شهر شوش ساخته شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار