تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرمسکن راه و شهرسازی خوزستان:
مشکلات مسکن مهر را نباید به دولت گره زد
مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بخش مسکن فرابخشی است و عوامل مختلفی دست اندرکار مسکن مهر هستند و نباید مشکلات آن را به دولت گره زد.

محمد راستگو روز سه شنبه اظهار کرد: مسکن مهر از همان ابتدا به طور مناسب برای مردم جا نیفتاد و کسی قرار نبود با 10میلیون ریال صاحب خانه شود.

وی افزود: این مبلغ تنها برای نامنویسی اعلام شده بود و در همان زمان با توجه به این که نرخ ارز و مصالح ساختمان بسیار پایین تر از وضعیت فعلی بود با احتساب متری سه میلیون ریال یک واحد 75متری با 300میلیون ریال ساخته می شد؛ در آن زمان وام مسکن 200میلیون ریال بود که بعد به 250 و 300 میلیون ریال افزایش یافت.

راستگو گفت: مردم و متقاضیان مسکن مهر باید در نظر داشته باشند دولت در قبال این پروژه وظایفی داشته و مردم هم به لحاظ تامین سهم آورده وظایفی عهده دار بودند.

وی اظهار کرد: در این پروژه دولت زمین و تسهیلات ارزان قیمت را داده و در عملیات زیربنایی و روبنایی هم با وجود که بند دال تبصره شش قانون ساماندهی کار آماده سازی و هزینه های جانبی به عهده اعضا گذاشته شده اما بسیاری از واحدهایی که آماده بهره برداری شده اند با کمک دولت ساخته شده اند.

راستگو اضافه کرد: باید در نظر داشت که هزینه تمام شده واحد و کیفیت آن به میزان سهم آورده و تابعی از وضعیت نقشه ها و واحدهایی است که مردم انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده واحدها گویای هزینه تمام شده گفت: وسعت و حجم پروژه نشان می دهد که نیاز به توجه ویژه دارد و معنای آن این نیست که تا یکی دو سال آینده تمام می شود.

راستگو افزود: هر پروژه ای که تعریف ویژه و توجیه اقتصادی داشته باشد در کوتاهترین زمان به ثمر می رسد.

مجموع برنامه مسکن مهر در خوزستان به غیر از مسکن روستایی ساخت 110هزار واحد است.

از این میزان، 80 هزار واحد در 19شهر با جمعیت بالای 25هزار نفر، 14هزار واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از آن، 11هزار و 500 واحد در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر اهواز و بقیه در شهرهای دارای بافت فرسوده ساخته می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار