تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامهرمز خواستار شد:
لزوم توانمندسازی معلولان توسط مسئولان
فرماندار رامهرمز گفت: مسئولان باید معلولان را توانمندسازی و امیدوار به زندگی کنند.

مصطفی سمالی صبح امروز در همایش گرامیداشت معلولان شهرستان اظهار کرد: اگر بخواهیم بر پیشینه رفتارهای اجتماعی و مشکلات روحی و جسمانی انسان بپردازیم، کسی معلول است که از لحاظ فکری و مغزی مریض باشد.

وی ادامه داد: در یک صد سال گذشته سازمان‌های بین‌المللی در دو جنگ جهانی اول و دوم، اداره‌هایی نظیر بهزیستی را به وجود آوردند تا در راستای توانمندسازی معلولان فعالیت کنند.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: بخشی از معلولیت‌ها به علت سوانح طبیعی مانند زلزله، تصادف و جنگ‌ها بوده است و بخشی هم به علت مشکلات پزشکی و رعایت نکردن اصول بهداشتی و پزشکی است.

سمالی افزود: با توجه به سلامت جسم و روان باید طرز زندگی و نظام اجتماعی را تغییر بدهیم تا بتوانیم سطح معلولیت‌ها را برای نسل‌های آینده کنترل کرده و کمتر معلول داشته باشیم.

این نماینده دولت در رامهرمز عنوان کرد: همیشه تاکیدمان بر آن است که مسئولان باید هر آنچه که از دستشان برمی‌آید برای جامعه معلولان انجام دهند.

سمالی در پایان گفت: معلولان نباید ناامید شوند و فکر نکنند که معلولیت تا آخر عمر گریبانشان را خواهد گرفت لذا باید از فرصت‌ها در زندگی استفاده کنند.

در این همایش که از سوی اداره بهزیستی و انجمن معلولان ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد، ماشاءالله ویسی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی رامهرمز و محمدرحیم بیگدلی رئیس انجمن معلولان این شهرستان گزارشی از وضعیت معلولین رامهرمز را ارائه کردند.

در پایان این همایش به تعدادی از معلولان شهرستان به رسم یاد بود لوح تقدیر اهداء شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار