تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۷۶۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد:
تذکر به معاون وزیر نفت برای موضوع آلایندگی پالایشگاه آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس از ارائه تذکر به معاون وزیر نفت برای موضوع آلایندگی پالایشگاه نفت این شهرستان خبر داد.

سید حسین دهدشتی امروز اظهار کرد: با توجه به بروز آلودگی در شهر آبادان طی چند روز گذشته و اهمیت سلامت مردم پیگیری‌های جدی از روز یکشنبه هفته جاری انجام شد.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های منطقه‌ای و محلی به منظور علت‌یابی رفع آلودگی و برخورد با مقصران توسط فرماندار، محیط زیست، پالایشگاه و دادستان افزود: در این راستا مکاتبه‌ای نیز به همراه ارائه مدارک به معاون وزیر نفت داده شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از دلایل عمده آلودگی، استفاده از سوخت جایگزین (مازوت) طی هفته گذشته توسط پالایشگاه بوده که علت آن نیز محدودیت اعلام شده از سوی وزارت نفت به صنایع و پالایشگاه آبادان مبنی بر اقدام به جایگزینی سوخت مایع(مازوت) به جای بخشی از سوخت مصرفی (گاز) بوده است.

دهدشتی تصریح کرد: شرایط خاص جوی منطقه، منجر به انتشار گازهای آلاینده در سطح شهر شد که البته نباید این اتفاق صورت می‌گرفت.

این نماینده با بیان اینکه دلایل دیگری همچون فرسودگی دستگاه‌ها و نقص تجهیزات پالایشگاه نیز قابل تأمل و بررسی جدی است یادآور شد: اصلاح دستگاه‌ها و رفع نواقص در تجهیزات پالایشگاه امری ضروری ‌است.

دهدشتی گفت: بر‌ اساس پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره گاز استان و پالایشگاه مصرف سوخت مایع (مازوت) از دوشنبه به تدریج متوقف و مقرر شد تا به دلیل موقعیت پالایشگاه در مرکز شهر آبادان به هیچ وجه از سوخت مازوت استفاده نشود، لذا از همان روز وضعیت هوا بهبود پیدا کرد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان وظیفه دارد تا به منظور پیشگیری از وقوع مجدد آلودگی نسبت به استفاده نکردن از سوخت مایع (مازوت) و اصلاح تجهیزات و دستگاه‌های مشکل دار اقدام کند و پیش از وقوع هرگونه مشکل مراتب را به مسئولان مربوطه و نمایندگان اطلاع دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرگونه قصور و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست و به طور قطع برخورد می‌شود.

دهدشتی با بیان اینکه مدت‌هاست طرح تحقیق و تفحص از پالایشگاه‌ها و به‌ویژه بحث آلایندگی در دستور کار وی قرار دارد تصریح کرد: به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار