تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزنامه ایران جعل خبر دکتر نجفی را پذیرفت
روزنامه ایران در شماره امروز خود به انتشار یک مصاحبه ساختگی اذعان کرد.

به گزارش رجانیوز، روزنامه ایران در ستون "دیگه چه خبر" خود نوشته است: «روز گذشته در همین صفحه مصاحبه‌ای از جناب آقای دکتر موسی نجفی درج شده بود که ایشان در تماس با تحریریه انجام این مصاحبه را تکذیب کردند. بدین وسیله از آقای نجفی پوزش میطلبیم.»

گفتنی است روز گذشته دکتر موسی نجفی در گفت‌وگو با رجانیوز ضمن تکذیب مصاحبه با روزنامه ایران تصریح کرد: هرکس یا جریانی به علما اهانت کند، یا نظرات کارشناسی آنها را با لحنی سبک کم ارزش جلوه دهد، بدون شک جریان انحرافی است و از جامعه شیعی طرد می شود.

وی با بیان اینکه این‌گونه توهین‌ها به علما در تاریخ هم قابل مشاهده است، افزود: یکی از اقدام‌هایی که در دوران مشروطیت شد، شکستن حرمت علما و مراجع بود که با شکستن حریم آن‌ها، راه را برای تفسیرهای انحرافی‌شان باز کنند.

نجفی، تنها شاخص اصلی در جریان‌های دینی و مذهبی را اجتهاد و مرجعیت دانست و افزود: در حال حاضر، شخص ولی فقیه در رأس این اجتهاد و کارشناسی مذهبی قرار دارد.

وی با یادآوری رویه در پیش گرفته شده از سوی جریان انحرافی در توهین به علما از آیت لله مصباح تا آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: توهین این جریان به علما هدفمند است که با هدف شکستن نفوذ کلام این بزرگواران صورت می گیرد.

نجفی در ادامه با بیان اینکه بی حرمتی به نظرات علما، جریحه دار کردن احساسات جامعه شیعی است، تصریح کرد: بدون تردید، با شکسته شدن نفوذ کلام علما در میان جامعه، راه برای تفسیرهای انحرافی باز می شود.

وی جریان انحرافی را یک نوع جریان روشنفکری اما پیچیده‌تر توصیف کرد و گفت: جریان انحرافی با خروج از خط اصیل انقلاب به جریان‌های مخالف یعنی روشنفکران و اصلاح طلبان پیام می دهد که در خط فرهنگی به آنها نزدیک شده است، اگرچه در ظاهر در خط سیاسی با آن‌ها تفاوت دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: جریان انحرافی می‌داند که در آخر خط است و این‌گونه رفتارها برای اظهار وجود است.

نجفی در واکنش به جعل مصاحبه از وی در روزنامه ایران تصریح کرد: جریان انحرافی با این بی تقوایی‌های سیاسی و جوسازی های رسانه‌ای که راه انداخته به دنبال مشروعیت سازی کاذب برای خود است، به همین منظور می‌خواهند پای افرادی که استقلال فرهنگی دارند و در خط انقلاب و ولایت هستند به این جریان‌های منحرف بازکنند، اگرچه همراه با بازی‌های سخیف سیاسی باشد.

وی ادامه داد: بنده 28 کتاب نوشته‌ام که بسیاری از آنها ضد جریان‌های روشنفکری و منحرف است و این افراد می‌خواهند از امثال ما مطلبی به نفع خود دربیاورند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به یکی از کسانی که از روزنامه ایران جهت عذرخواهی تماس گرفت، گفتم که تنها در صورتی با شما مصاحبه می‌کنم که آقای مشایی باشند و با ایشان در مورد مکتب ایرانی مناظره کنم، چرا که نظر ایشان در این خصوص را انحرافی می دانم و دو کتاب در این زمینه با موضوع هویت ملی ایران و ارتباط با تشیع نوشته‌ام.

نجفی در پایان با بیان اینکه اینها حرف از تضارب آرا می‌زنند اما در عمل به نام تضارب آرا حرف‌های خودشان را بیان می‌کنند، تاکید کرد: این جریان را که حساسیت‌های متدینین را به درستی برانگیخته است، انحرافی می‌دانم.
:
:
:
آخرین اخبار