تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۶۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان خبرداد:
استقرار دو بالگرد و ۱۴پست امدادی درمانی در مرزهای شلمچه و چذابه
مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: ۱۰ پست امدادی، ۲ مرکز درمانی، ۲ اردوگاه اسکان موقت، ۲ بالگرد و ۱۴ آمبولانس از جمله امکانات و تجهیزات هلال احمر خوزستان در مرزهای شلمچه و چذابه است.

علی خدادادی امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: اسکان موقت و برپایی اردوگاه اضطراری برای اسکان زائرانی که به دلالیل مختلف در مرز به مدت چند ساعت تا چند روز معطل می‌شوند فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پوشش امدادی در طول مسیر زائران در حال انجام است، گفت: فعالیت‌های درمان اضطراری با توجه به مشکلات ناشی از فشارهای پیاده روی و آب و هوای مرزی خوزستان و عود کردن برخی از بیماری‌ها از جمله کمک‌های نیروهای امدادی هلال احمر است.

مدیرعامل هلال احمر استان خوزستان درباره اقدامات مجموعه تحت نظر خود برای زائران اربعین عنوان کرد: برای 245 هزار نفر در شلمچه محل اسکان موقت در نظر گرفته شده و تاکنون 12 هزار تخته پتو بین زائران پخش شده است.

وی بیان کرد: توزیع 20 هزار بطری آمعدنی، کمک به توزیع نذورات و کمک به عبور زائران کهنسال از دیگر اقدامات هلال احمر خوزستان به زائران اربعین در مرز شلمچه است.

خدادادی درباره خدمات هلال احمر در مرز چزابه گفت: در این مرز برای 220 هزار نفر محل اسکان موقت در نظر گرفته شده و تاکنون یک هزار و هفتصد نفر به صورت سرپایی درمان شدند. البته 5 نفر از این بیماران به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه هلال احمر خوزستان از 7 آذرماه امسال فعالیت خود را برای ارائه خدمات در مرز‌ها آغاز کرده گفت: این فعالیت‌ها تا 26 آذرماه امسال ادامه دارد.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان اظهار داشت: 10 پست امدادی، 2 مرکز درمانی، 2 اردوگاه اسکان موقت، 2 بالگرد، 14 آمبولانس، 7 خودروی پشتیبان امدادی، 4 خیمه نماز و 2 پست امدادی ویژه بانوان در مرزهای شلمچه و چذابه برای خدمات رسانی مستقر شدند.
:
:
:
آخرین اخبار