تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۶۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض به لغو قطار محلی اندیمشک - دورود
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به لغو برنامه حرکت قطار محلی اندیمشک از وزیر راه و شهرسازی و مسوولان راه آهن خواست نسبت به این موضوع تجدید نظر شود.

صید عیسی دارایی افزود: لغو برنامه حرکت قطار محلی اندیمشک ، دورود موجب سردرگمی ساکنان 60 روستای ساکن در طول این مسیر از اول آذرماه تاکنون شده است.

وی با بیان اینکه کم کاری مسوولان گذشته راه آهن باید پیگیری و با آنان برخورد شود افزود: چرا در طول 36 سال از گذشت انقلاب به راه آهن اندیمشک ، دورود و نیز خطوط ریلی استان خوزستان بی توجهی شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی خطوط راه آهن در مسیر مذکور با گذشت حدود 100 سال از بهره برداری همچنان به شکل اولیه مورد استفاده است و هیچ گونه بازسازی بر روی آنها نشده است.

وی بروز سوانح متعدد در مسیر اندیمشک ، دورود را ناشی از سهل انگاری مسوولان راه آهن دانست و افزود: این امر سبب خروج مکرر قطار از خط و بسته شدن مسیر مذکور برای چندین ساعت و بعضا یک شبانه روز و بیشتر طی امسال و سالهای گذشته شده است.

دارایی عدم تعمیر و بهسازی خط آهن اندیمشک ، دورود را ناشی از کمبود بودجه ندانست و گفت: در صورتی که در سالهای گذشته مسوولان ذیربط پیگیر دو خطه کردن مسیر تهران ، جنوب بودند امروز شاهد بروز حوادث متعدد و لغو حرکت قطار محلی در این مسیر نبودیم.

وی ادامه داد: اگر علت این سهل انگاری از سوی راه آهن غرض ورزی نباشد باید علت آنرا بی‌توجهی محض دانست.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: با لغو برنامه حرکت قطار محلی اندیمشک ، دورود اهالی ساکن در طول این مسیر که از جاده شنی نیز محروم می باشند باید تاوان کم کاری مسوولان ذیربط در سالهای گذشته را بدهند.

وی با بیان اینکه تنها وسیله دل گرمی روستاییان و عشایر ساکن در مناطق کوهستانی و صعب العبور حد فاصل استانهای خوزستان و لرستان ، قطار محلی می باشد گفت: مسوولان فعلی راه آهن بدون در نظر گرفتن حق مردم محروم ،اشتباه مسوولان گذشته راه آهن را تکرار می کنند.

وی افزود: همانطور که رییس جمهوری مردم را ولی نعمت می‌داند مسوولان نیز باید به این امر توجه کنند و به مردم فقیر و دور از امکانات منطقه توجه کنند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان از وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواست برای بررسی موضوع و حل مشکل اهالی و راه اندازی مجدد قطار محلی همچنین پیدا کردن راه حل منطقی برای این مشکل هیاتی را به اندیمشک اعزام کند.

قطار محلی اندیمشک ، دورود که حرکت آن از یکم آذرماه به منظور بهسازی خط آهن مذکور متوقف شده روزانه یک هزار و 200 نفر را در این منطقه جابجا می کرد.

ساکنان بیش از 60 روستا برای جابجایی و تامین آذوقه و نیز انتقال فرآورده های دامی خود به بازارهای منطقه از قطار محلی استفاده می کنند.

از ابتدای امسال تا آبان ماه امسال 9 حادثه خروج قطار از خط در محدوده ایستگاههای اندیمشک و دورود در مسیر خط آهن تهران ، جنوب رخ داده است که ناشی از فرسودگی خطوط ریلی در این مسیر می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار