تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۷۶۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکان‌موقت 465‌هزار زائر در مرزهای شلمچه‌و چذابه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان موقت 465 هزار زائر در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: در آستانه اربعین؛ ساماندهی و ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات عراق در مرزهای ایران همچنان ادامه دارد.

دکتر علی خدادادی اظهار کرد: فراهم آوردن شرایط اسکان موقت و برپایی اردوگاه اضطراری به منظور اسکان زائرانی که به دلالیل مختلف در مرز به مدت چند ساعت تا چند روز معطل می‌شوند‏، یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان است که در ایام اربعین در دستور کار قرار می‌گیرد.


وی با بیان این‌که فعالیت‌های ویژه این ایام از 7 آذرماه آغاز شده است، ادامه داد: از این تاریخ تاکنون در مرز شلمچه 245 هزار زائر و در مرز چذابه 220 هزار زائر به طور موقت اسکان داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: پوشش امدادی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه و انجام فعالیت‌های درمان اضطراری با توجه به مشکلات ناشی از فشارهای پیاده‌روی و آب و هوای مرزی خوزستان و عود کردن برخی از بیماری‌ها، یکی از ضرورت‌های مهم در این ایام است که در این مدت 2 هزار نفر در مرز شلمچه و یک هزار و 700 نفر در مرز چذابه به صورت سرپایی از خدمات درمان اضطراری بهره‌مند و 5 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

خدادادی گفت: همچنین در این مدت‏، 12 هزار تخته پتو و 20 هزار بطری آب معدنی در مرز شلمچه میان زائران توزیع شد.

وی با بیان این‌که ارائه این خدمات در دو مرز شلمچه و چذابه در خوزستان تا 26 آذرماه ادامه دارد‏، اظهار کرد: 10پست امدادی، 2 مرکز درمانی، 2 اردوگاه اسکان موقت زائران، 2 بالگرد، 14 آمبولانس، 7 خودروی پشتیبانی امدادی، 2 خیمه نماز در مرز چذابه و 2 خیمه نماز در مرز شلمچه از جمله مواردی است که برای خدمات‌رسانی به زائران در مرزهای خوزستان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین برای رفاه حال زائران، در هر مرز یک پست امدادی ویژه خواهران نیز استقرار یافته است.
:
:
:
آخرین اخبار