تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۷۶۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان حج و زیارت :
انتقال 3 هزار زائر از شلمچه به چذابه
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از انتقال 3 هزار زائر از شلمچه به چذابه به‌دنبال بسته شدن مرز شلمچه خبر داد.

ناصر خدرنژاد در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: در مرز شلمچه اولویت کاری ما خروج بازماندگان از شب گذشته است.

وی از انتقال 3 هزار زائر از مرز شلمچه به مرز چذابه در شب گذشته خبر داد و عنوان کرد: تعداد 3 هزار نفر به صورت رایگان از شلمچه به چذابه منتقل شدند و این اقدام در راستای به حداقل رساندن فشار تراکم جمعیت در مرز شلمچه بوده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اضافه کرد: این افراد با هماهنگی سازمان بسیج مستضعفان و با بیش از 70 اتوبوس به چذابه منتقل شدند.

خدرنژاد تاکید کرد: انتقال این تعداد زائر باعث ایجاد ازدحام و فشار در مرز چذابه نشده است.

وی همچنین از افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال تعداد زائران نسبت سال گذشته بالا رفته و باید منتظر بود که در نهایت تردد از مرزها چند درصد بیش از سال گذشته بوده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: تمهیدات اندیشیده شده در مرزها با وجود افزایش محسوس تعداد زائران توانسته جوابگو باشد و امسال کمترین مشکل را داشته و می‌توان گفت بی‌مشکل‌ترین مرز را در ایران داشته‌ایم.

خدرنژاد، مسبب عمده مشکلات پیش آمده را مربوط به کشور عراق دانست و عنوان کرد: مشکلات موجود در ساختارهای موجود در عراق بوده که همچنان وجود دارند و طرف عراقی آن هماهنگی و کاری که باید انجام می‌داده را انجام نداده و امیدواریم برای سال بعد تمهیدات بیشتری را بیندیشد.

وی در پایان به بیان برنامه‌های مدنظر برای بازگشت زائران پرداخت و گفت: برای بازگشت هماهنگ می‌کنیم که با همکاری مسئولان در سازمان بسیج و پایانه، اتوبوس‌هایی را تعبیه کنیم تا زائران را در بازگشت به شهرهای نزدیک و در برخی موارد به شهرهای خود منتقل کنند.

به منظور بررسی اوضاع مرز شلمچه ناصر خدرنژاد معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت کشور و مصطفی ذباح جانشین سپاه ستاد اربعین این سازمان به همراه محمد معین‌پور جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و فرمانده قرارگاه اربعین حضرت ابوالفضل(ع) شلمچه و ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان و دبیر این قرارگاه از مرز شلمچه بازدید کردند.

در این بازدید مسئولان با مردم مستقر در مرز گفت‌وگو نشسته و از نزدیک از مشکلات آنها مطلع شدند و به تشریح برخی علت‌های این مشکلات از جمله مدت زمان انتظار در مرز پرداختند.

در پایان بازدید، مسئولان حاضر از نوع و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هیئت‌ها به مردم ابراز رضایت کردند و مدعی شدند با وجود عدم تناسب میان تمهیدات و زیرساخت‌های وجود در مرز با حجم جمعیت مراجعه کننده اما نحوه سرویس‌دهی به زائران در این مرز از رضایتمندی عمومی مردم برخوردار است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: مرز شلمچه ، مرز چذابه
:
:
:
آخرین اخبار