تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۷۶۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانشین سپاه در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت:
امکانات در کربلا کم است/زائران آماده و صبور باشند
جانشین سپاه در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گفت: امکانات شهر کربلا تنها برای 600 هزار نفر است و زائران قطعا با سختی و کمی امکانات مواجه می‌شوند.

مصطفی ذباح در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: با شعور بالای مردم ایران و شیعیان جهان بزرگترین همایش بشری در طول تاریخ در حال شکل گرفتن است.

وی ادامه داد: هر ساله اربعین حسینی همه علاقمندان و مشتاقان از طریق عاشورایی امام حسین(ع) حرکت و مانوری عظیم را انجام می‌دهند که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته که در آن ٣٠ میلیون نفر از سه مرز خروجی جمهوری اسلامی ایران، دیگر کشورها و خود مردم عراق به سمت کربلای معلی و تفکر بزرگ امام حسین(ع) حرکت کنند.

جانشین سپاه در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت، با تشکر از تمام مردم و علاقمندان طریق عاشورایی امام حسن(ع)، متذکر شد: این سفر یک سفر بصیرتی است، یک حج بصیرتی است و این یعنی مردمی که عازم می‌شوند در مرحله نخست صبرشان را افزایش دهند و اگر بخواهند سفری با معرفت داشته باشند باید همکاری کنند.

ذباح تصریح کرد: مسیر، مسیری طولانی است و امکانات شهر کربلا تنها برای 6٠٠ هزار نفر است و زائران قطعا با سختی و کمی امکانات مواجه می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجا که مردم فهیم و علاقمند به مسیر اباعبدالله(ع) توجیه هستند امکانات اولیه لازم را به همراه خواهند داشت.

جانشین سپاه در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت از انتقال امکاناتی همچون 150 تن دارو به کشور عراق به هدف کمک به خدمات‌دهی در آن کشور خبر داد و گفت: 150 تن دارو به کشور عراق منتقل کرده و امکانات بسیار دیگری نیز ارسال کردیم تا خدمات اولیه به زائران ما و دیگر زائران فراهم باشد.

ذباح با بیان اینکه هیئت‌ها و موکب‌های موجود در مسیر نجف تا کربلا را با امکانات جمهوری اسلامی راه‌اندازی کردیم، افزود: این قطره در برابر دریای خروشان مردم فهیم ایران و شیعیان جهان است که با حضور عبرت‌آموز خود به دشمنان مسیر عاشورایی امام حسین(ع) می‌فهمانند که در هر شرایط با شعار «هیهات من الذله» پای رکاب امامشان و عشق و علاقه به رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت هستند.

وی در پایان از به‌کارگیری تمام ظرفیت سپاه و بسیج در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زوار حسینی خبر داد و عنوان کرد: تمام امکانات قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه و همه نیروهای خادم امام حسین(ع) همه برای کمک به فرزندان خود که همه بسیجیانی مخلص هستند، حضور یافته و هر کس به اندازه فهم و بصیرت خود بهره می‌برند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار