تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداري از پروژه​هاي ملي و استاني با استفاده از درآمدهاي مالياتي
مديركل امور مالياتي خوزستان با بيان اين‌كه ماليات اساس حيات دولت‌ها است، گفت: دولت با استفاده از درآمدهاي مالياتي روي خدماتي مانند آموزش، بهداشت و درمان، ​رفاه اجتماعي و خدمات عمومي و همچنين انجام پروژه​هاي ملي، استاني سرمايه‌گذاري مي‌کند.

محسن كاوياني عنوان‌کرد: يك سيستم مالياتي خوب، سيستمي است كه براساس مجموعه مناسبي از قواعد مانند برابري و يا همان عدالت مالياتي طراحي شده باشد و اين مهم در طرح جامع مالياتي ديده شده است و اين طرح در استان به‌عنوان پايلوت اجرا مي‌شود و مراحل پاياني خود را مي‌گذارند.

وی افزود: این طرح شامل 5 طرح افزايش درآمدهاي مالياتي، كاهش هزينه‌هاي عملياتی، ​افزايش رضايت صاحبان منافع، جلوگيري از فرار مالياتي و تكريم مؤديان و 32 پروژه است كه تمام اين عوامل نهايتا عدالت مالياتي را به‌دنبال خواهد داشت.

کاویاني در ادامه بيا‌ن‌کرد: ​امروز ماليات از شكل سنتي خود خارج شده و به عنوان يك ابزار قوي و يك متغير كلان اقتصادي، به وسيله‌اي براي متعادل كردن ساير مولفه‌هاي اقتصادي تبديل شده است و در واقع ماليات‌ها علاوه بر یك منبع درآمد براي تامين هزينه‌هاي عمومي، اهدافي چون رشد و توسعه سرمايه‌گذاري، افزايش سطح اشتغال، توزيع مجدد درآمدها و ثروت و مصرف بهينه در جامعه را تامين مي‌کند.

وي عنوان‌کرد:​ سيستم مالياتي دو طرف دارد که يكي دولت به عنوان دريافت كننده ماليات و طرف ديگر موديان محترم مالياتي به عنوان پرداخت كننده است؛ اين سيستم زماني موفق خواهد شد كه طرف دوم يعني موديان با دستگاه مالياتي همكاري لازم را در پرداخت به موقع ماليات خود انجام دهند و اين همكاري در صورتي محقق مي‌شود كه موديان از اطلاعات كافي در مورد ماليات و قوانين مالياتي برخوردار بوده باشند و از همه مهمتر به عادلانه بودن ماليات خود واقف باشند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: به همين منظور بسته‌هاي موضوع مالياتي با كليه عناوين از جمله راهنماي تحرير و تنظيم دفتر مشاغل، آشنايي با مفاد و مقررات قانوني ماليات بر درآمد اشخاص حقوقي، مشاغل، ​املاك و ارث و كليه اخبار و اطلاعيه​هاي مالياتي در سامانه اينترنتيwww.Tax.gov.ir قابل دسترس و بهره‌برداري است؛ همچنين سامانه پيامكي 300072287 نيز آماده پاسخگويي به سوالات، انتقادات و پيشنهادات اعلام مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار