تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۶۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مدرس دانشگاه:
دانشجو‌ها بار مسئولیت بیشتری را به‌عهده بگیرند
مدرس دانشگاه علوم‌پزشکی‌جندی‌شاپور اهواز معتقد است:‌‌ همان‌طور که از عنوان دانشجو بر‌می‌آید، او کسی است که باید در جست‌وجوی دانش باشد و وظیفه اصلی یک دانشجو پیدا کردن دانش، پیاده کردن علم روز و استفاده از خلاقیت‌های شخصی‌اش برای ارتقا دانش است.

دکتر رضا امانی با اشاره به این‌که شخصیت دانشجو دو بعد دارد، اظهار‌کرد: یک بعد دانشجو کار و زمینه تخصصی اوست که باید در آن کوشا و فعال باشد و بتواند برای جامعه خویش موثر باشد و بعد دیگر، بخش اخلاقی دانشجو است.

وی معتقد‌است: تغییرات امروز جامعه سبب ایجاد شتاب اجتماعی چشم‌گیری در بین افراد شده‌است و این‌امر تبعات اجتماعی متعددی نیز برای افراد به‌دنبال دارد كه این شتاب اجتماعی طبعا روی مسائل اخلاقی دانشجوهای امروز نیز موثر است.

ین مدرس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی‌جندی‌شاپور با اشاره به شتاب تغییرات جامعه گفت: این بحث همیشه رایج بوده‌است که بین تحولات جامعه جدید که به آن "مدرنیته" می‌گوییم و "سنت" رايج در اجتماع تفاوت‌هایی وجود دارد، اگرچه جامعه ما فرهنگی شرقی- اسلامی با زمینه‌های سنتی دارد، اما باید توجه داشت، تغییرات در تمام زمينه‌هاي زندگي پدید می‌آید و ایجاد تعادل بین سنت و مدرنیته یک هنر است.

امانی در ادامه افزود: در این میان وظیفه دانشجو است که بتواند چالش ایجاد شده بين سنت و مدرنيته در جامعه را حل کند و در عین‌حال به ارزش‌ها نیز توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: نظر شخصی بنده این است که دانشجوهای امروز متاسفانه مایل‌اند حل مشکلات را آماده دریافت کنند و زحمت کمتری برای حل مسائل متحمل شوند که این وضعیت نسبت به نسل‌های قبل نوعي رفع تکلیف است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این‌که دانشجو‌ها باید بار مسئولیت بیشتری را در جامعه به‌عهده بگیرند، تصریح‌کرد: شاید دلیل عدم پذیرش مسئولیت یک دوگانگی باشد که در ارتباط با بخش‌های مختلف به‌وجود آمده‌است؛ و يا اين‌كه دانشجو برای انجام فعالیت‌های مختلف واهمه و نگرانی داشته‌باشد؛ البته بخشی از این مسئله به برنامه‌های کلان کشور مرتبط است و ارگان‌های زیادی در این زمینه دخیل هستند.

امانی خاطرنشان کرد: ‌علی‌رغم دشواری‌های موجود، به آینده فضای دانشجویی امیدوار هستیم و پیشنهاد می‌کنم جوان‌های امروز توانایی‌هایشان را دست‌کم نگیرند و از توان‌مندی‌هایشان برای ارتقا سطح علمی و دانش جامعه استفاده کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار