تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۷۶۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حنظل عیدانی خبر داد:
حسابرسان رسمی در شهرداری آبادان مستقر می‌شوند
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: حسابرسان رسمی در شهرداری آبادان و سازمان های وابسته آن مستقر می شوند.

حمید حنظل عیدانی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی شوراها به عنوان نمایندگان مردم فعالیت همه جانبه در کلیه دستگاه ها و سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی و همچنین نظارت ویژه بر کلیه فعالیت های شهرداری است.

وی در همین خصوص افزود: نظارت بر امور مالی شهرداری و کلیه سازمان ها، موسسات، شرکت های وابسته و تابعه آن و همچنین حفظ سرمایه دارایی ها و اموال اختصاصی شهرداری، نظارت بر حساب درآمد و هزینه به وسیله انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقص و تخلف شهرداری ها، طبق قانون بر عهده شورای اسلامی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: شورای اسلامی شهر موظف است یک نسخه از نتیجه گزارش حسابرسی رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم را انجام دهد. شورای شهر موظف است یک نسخه از نتیجه گزارش حسابرسی رسمی را جهت بررسی و هرگونه اقدام قانونی به وزارت کشور ارسال کند.

حنظل عیدانی تصریح کرد: شورا موظف است در پایان هر سال مالی صورت بودجه و هزینه های خود را جهت اطلاع عمومی منتشر کند. بر همین اساس هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر آبادان مطابق صریح قانون نسبت به تعیین حسابرس برای شهرداری قراری، تص و کلیه سازمان های وابسته برای سال های 92 و 93 اقدام کرده است.

وی ابراز داست: شهردار آبادان کلیه نیروهای زیر مجموعه وی موظف به همکاری با حسابرسان رسمی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: در سال 91 حسابرس از طریق شهرداری انتخاب شده بود و بنا به گفته ها این مجوز را سومین دوره شورای اسلامی شهر آبادان به شهرداری این شهر داده بود.

حنظل عیدانی در همین خصوص تاکید کرد: در صورت وجود چنین مجوزی، این اقدام تخلف آشکار است و شوراهای می بایست حسابرسان رسمی را انتخاب و برای نظارت در کلیه حساب های شهرداری ها و پایان سال را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر آبادان موظف است از کلیه حقوق مردم که برای ارائه خدمات بهتر باید انجام شود، صیانت و حفاظت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اذعان کرد: با هرگونه سوء مدیریت در به کارگیری منابع مالی به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار